Яри-Мати Латвала (VW) спечели рали "Корсика", единайсети кръг от WRC, което ще се запомни със страховитите наводнения на острова и отпадането на новия стар световен шампион Себастиан Ожие.
Поройните дъждове на остров Корсика не само че провалиха първоначалните планове на организаторите на единайсетия кръг от Световния рали шампионат, но и доведоха до сериозни проблеми за района. Въпреки това надпревара имаше и то изключително вълнуваща заради много обрати.
Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) изненадващо оглави класирането съвместно със Себастиен Ожие (VW), когато двамата записаха идентично време в първата отсечка. Елфин Еванс (M-Sport) обаче ги прескочи, след като вторият етап бе отменен заради наводненията, а в третия изпревари с 10,3 секунди дори и най-близкия си преследвач Кевин Абринг (Hyundai).
Еванс имаше аванс от 18,7 секунди спрямо Абринг и 22,9 спрямо третия Яри-Мати Латвала на старта на втория ден, което е повече от стабилна преднина за всяко асфалтово рали. Тази разлика обаче бе неутрализирана с лекота от Латвала на изсъхващите трасета в събота, въпреки че дългата близо 47 километра "Касамоца - Понте Лекиа" отново бе отменена.
Двете секунди аванс на Латвала бързо се превърнаха в 17,6 още след първата отсечка в неделя сутрин и това предопредели победата на финландеца. За второто място обаче Евънс и Андреас Микелсен се бориха досами края на надпреварата, като на финала британецът бе с 3,2 секунди по-бърз от съперника си. Това е и най-доброто класиране на Еванс във WRC въобще, който в Аржентина тази година се качи отново на подиума, но финиширайки трети.
Трикратният световен шампион Себастиен Ожие напусна спора за победата още в третата отсечка заради спукана гума, а в събота сутринта трябваше да стартира по системата "Рали 2" заради повреда в системата за смяна на предавките по време на пътната секция преди сервиза в петък вечер. Ожие обаче се реваншира с първо време във финалния "пауър стейдж" в неделя. Съдбата на Роберт Кубица не бе по-различна. Полякът отпадна в събота, тъй като спука на два пъти гума, а в багажника имаше една-единствена резервна, след което завърши втори на "пауър стейджа".
Зад Микелсен финишира Крис Мийк (Citroen), а петият Хейдън Падън отново бе най-предно класиралият се пилот на Hyundai, след като грешен избор на гуми в събота и катастрофа в предпоследния етап провалиха състезанието на Абринг. На 6,2 секунди зад Падън остана Мадс Йостберг (Citroen), който на свой ред изпревари с 10,6 Дани Сордо (Hyundai). Челната десетка допълниха Бриан Буфие (Ford Fiesta RS WRC), миналогодишният победител на рали "Корсика" Стефан Саразен (Ford Fiesta RS WRC), за когото това бе първи старт във WRC след 2006 г., и От Танак (M-Sport). Пълните резултати може да видите тук.
Предпоследният кръг във WRC е рали "Каталуня", което стартира на 23 октомври.