Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) е начело след първите три отсечки на рали „Корсика”, четвърти кръг от IRC сериите. Четири различни марки заемат първите четири позиции.
След сравнително скучните състезания на Азорските острови, Канарите и Северна Ирландия IRC се върна към традиционното си статукво с рали „Корсика”. За съжаление Skoda предпочете само Ян Копецки да кара за заводския отбор на чехите, което остави шампиона за 2010 г. Юхо Ханинен извън стартовия списък, но и без него той е повече от впечатляващ и включва над 20 „супера”.
Джандоменико Басо, който миналия месец спечели „Миле Миля” с новата Fiesta RRC, започна ударно и даде най-добро време в първата отсечка, но настоящият шампион в IRC Андреас Микелсен отговори с етапнa победa във втората и втори резултат в третата, като по този начин оглави класирането след първия ден.
Разликите в челната тройка обаче са минимални, тъй като Басо е на 1,8 секунди зад норвежеца, а Дани Сордо със SPC спецификацията на MINI JCW изостава с още една. По регламент испанецът не трябваше да участва в класирането за IRC, но от MINI обявиха намерението си да се включат като производител и организаторите на шампионата му дадоха зелена светлина.
Крег Брийн започна отлично надпреварата на остров Корсика и с третото си време в първия етап даде огромни надежди на Peugeot за добро представяне. Ирландецът обаче скъса полуоска във втория и изведе Пиер Кампана, който също кара новата спецификация на 207 S2000, на четвърта позиция.
Съотборникът на Брийн в Sainteloc Racing Матю Арзено е пети, следван от заводския пилот на Skoda Ян Копецки и Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000), който имаше сериозни проблеми с недозавиването на своя автомобил.
Вторият ден на рали „Корсика” включва общо пет етапа (само един ще се кара два пъти) с обща дължина от 115 км.