Себастиен Льоб спечели рали “Корсика”, 13-и кръг от Световния рали шампионат. Втората поредна победа доближи французина на 4 точки от лидера във временното класиране Маркус Грьонхолм.
Без изненади
Третият ден на рали “Корсика” премина без никакви изненади в челото. Двамата лидери в шампионата Льоб и Грьонхолм върнаха леко газта и дори позволиха на третия Дани Сордо да триумфира в три от общо четирите етапа днес. Въпреки това размествания в челната тройка нямаше. Себ спечели по категоричен начин второто поредно състезание на асфалт и намали аванса на Маркус на 4 точки три старта преди края на сезона. “Каквото и да правя, победата е програма максимум. Останалото не зависи от мен”, заяви Льоб след края на надпреварата. “Щастлив съм от крайния резултат и от това, че съм с две точки по-близо до върха.”
Грьонхолм завърши надпреварата с пасив от 23,7 секунди, но с представянето си във Франция направи поредната заявка за световната титла. През минали години финландецът изоставаше сериозно спрямо Льоб в асфалтовите състезания, но на “Корсика” изненада с постоянството и скорост много близка до тази на Себ. Факт е, че преднината му в челото при пилотите бе стопена с още две точки три кръга преди края, но до финала на сезона остават само едно състезание на асфалт и две на макадам, където Focus RS WRC 07 е непобедим.
"Загубих само две точки, това е важното. Нямаше как да спечеля, просто Себастиен не ми остави никакъв шанс този уикенд. Завърших втори, но все още съм лидер (в шампионата)”, сподели Маркус на финала.
Интрига до последно
Борбата за четвъртото място в много отношения бе по-интересна от спора за победата между Себастиен и Маркус. След края на вчерашните отсечки Франсоа Дювал имаше минимален аванс от 2,4 секунди спрямо Яри-Мати Латвала, но и сериозни проблеми с Xsara WRC. Белгиецът не успя да прибере своя автомобил в сервизната зона заради повреда в алтернатора и получи наказание от 10 минути. “Десет минути, това е много! Не виждам смисъл да стартирам утре”, сподели Дювал в събота вечер. “Безполезно е да хабя гуми и гориво, след като не мога нищо да постигна. Не съм застрахован и от евентуален инцидент. Ето защо мисля, че е напълно безсмислено да участвам в неделя.”
Дювал се оттегли от надпреварата, но спорът за четвъртото място остана. Яри-Мати Латвала и Петер Солберг се вкопчиха здраво в битката за петте точки. Пилотът на Subaru най-накрая бе доволен от автомобила си и се доближи на 3,9 секунди до финландеца преди последния етап. На финала обаче Латвала бе безкомпромисен – трето време в отсечката “Пон де Калцола” и четвърто място в крайното класиране.
“Чувството е страхотно”, коментира пилотът на Stobart VK M-Sport. “Бях притеснен, защото той (Солберг) беше много бърз в предишната отсечка. Изгубих битката в Нова Зеландия, беше ми неприятно, но сега отново съм с едни гърди напред. Доволен съм от представянето си. Това беше най-силното рали в кариерата ми, защото борбата бе изключително оспорвана, а и нямам опит на асфалт.”
В зоната на точките
Изненади имаше и в битката за разпределение на последните две места, даващи точки. Крис Аткинсън си бе гарантирал седмата позиция със стабилните резултати от съботния ден на надпреварата. Отпадането на Дювал дори го прати с едно място напред. Третият пилот на Subaru Шави Понс също можеше да се възползва от неудачите на белгиеца, за да прогресира до седмата позиция, но спукана гума му коства изоставане от три минути и половина. Въпреки проблемите испанецът остана в зоната на точките, но с осмо време. Частният пилот Ян Копецки с Skoda Fabia WRC мина пред него и спечели десетата си точка за сезон 2007. “Доволни сме, защото знаехме, че колата няма достатъчно скорост”, заяви чехът. “Важното е, че от началото до края на надпреварата нямахме никакви технически проблеми.”
FIA Juniors
Рали “Франция” маркира и седмия последен кръг от Junior шампионата на ФИА. Победата спечели Мартин Прокоп със Citroen, но интригата бе между пилотите на Suzuki Урмо Ааава и Пер-Гунар Андерсон, които се отправиха към Корсика с равен брой точки и еднакви шансове за титлата в групата.
Аава стартира изключително силно и след първия ден оглави класирането с аванс от 16,9 секунди спрямо третия Андерсон. В събота, по време на осмия етап, обаче всичко се преобърна с главата надолу за естонеца. Той излетя от пътя и напусна надпреварата. Андерсон имаше предимство в броя на победите и дори и най-лошият сценарий за него – отпадане, не вършеше работа на Аава. А шведът съвсем не бе далеч от него. В същия този осми етап спука гума, но се отърва единствено с две минути закъснение. От този момент нататък шампионът за сезон 2004 заложи на сигурното каране и достигна финала с четвърто време, достатъчно за дубъл в Junior категорията на ФИА.