Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Корсика: Саразен сложи точка на сезона

09.11.2014 16:34
Рали Корсика: Саразен сложи точка на сезона

Стефан Саразен (Ford Fiesta RRC) спечели рали "Корсика", последен кръг от европейския шампионат. Въпреки че катастрофира в петък, Есапека Лапи грабна титлата в дебютния си сезон.

Още преди старта на остров Корсика бе ясно, че Лапи ще наследи съотборника си в екипа на Skoda Ян Копецки и ще спечели титлата в ERC. Причината за това бе невъзможността на Сеп Виеганд (Skoda Fabia S2000) да вземе участие в надпреварата. Германецът излетя от пътя по време на тестовете в понеделник, автомобилът му се запали заради сухата трева отдолу и изгоря напълно, което го извади преждевременно от състезанието.

При отсъствието на Виеганд Лапи остана недостижим на върха в класирането при пилотите и започна рали "Корсика" без никакво напрежение. Въпреки това финландецът катастрофира в последната петъчна отсечка, движейки се на трета позиция, и отпадна от надпреварата. Крейг Брийн (Peugeot 208 T16) също не завърши първия ден, но заради проблеми в силовото предаване.

При отсъствието на тримата заводски пилоти битката за лидерската позиция бе между Стефан Саразен и Бриан Буфие (Ford Fiesta RRC). Само 1,7 секунди разделяше двамата в края на първия ден, въпреки че Буфие спука гума в четвъртата отсечка. На влажните на места трасета в събота обаче Саразен бе по-убедителен и напълно заслужено стигна до победата с аванс от 18,9 секунди спрямо сънародника си, който за кратко напусна пътя в предпоследния етап.

"Невероятно е, не мога да повярвам", коментира на финала Саразен. "Този сезон участвах само в две ралита - тези, които обичам най-много. И ги спечелих и двете! Направихме страхотна битка с Бриан, но и свършихме отлично работата си с Жак-Жулиен Ренучи. Автомобилът бе прекрасен. Ето защо натискахме и просто се наслаждавахме на представянето си. Не съм поемал излишни рискове в трудните участъци. Победата на рали "Корсика" е една сбъдната мечта за мен."

Кевин Абринг (Peugeot 208 T16) най-накрая нямаше съществени технически проблеми и зае последното място на подиума. Зад него завърши младокът Ерик Камили (Peugeot 207 S2000) въпреки повредата, която получи в изпускателната система.

Шампионът на Франция Жулиен Морен (Ford Fiesta R5) отпадна в пътната секция към десетата отсечка, което изведе Ромен Дюма и неговия впечатляващ Porsche 911 GT3 на пето място. Пълните резултати може да видите тук.

С рали "Корсика" завършва и сезон 2014 в ERC. Лапи е шампион в генералното класиране на пилотите, а Skoda отново е номер едно при производителите. При серийните автомобили титлата печели Виталий Пушкар, при тези с предно предаване - Золтан Бесеней, а при джуниърите шампион е Стефан Лефебвр, който направи дубъл след успеха в Junior WRC. Екатерина Стратиева спечели първото място при дамите и днес получи официално трофея си.

Коментари
comments powered by Disqus