Себастиен Льоб (Citroen) спечели пет от шестте отсечки във втория ден на рали „Корсика” и се откъсна на 52,4 секунди от водещия пилот на BP Ford Мико Хирвонен.
Световният шампион продължи победоносния си поход с три етапни победи при сутрешните преминавания и две следобед. Единствено последната отсечка бе спечелена от Франсоа Дювал (Ford), като 1,3 секунди не достигнаха на Себ да направи отново шест от шест и да преследва повторение на рекорда си от 2005 година, когато именно на рали „Корсика” бе най-бърз във всички етапи от надпреварата. Въпреки това пилотът на Citroen няма причини да е недоволен, тъй като четири отсечки преди финала има близо минута аванс спрямо основния си съперник в шампионата Мико Хирвонен.
„Опитах се да върна газта”, коментира Льоб след финала на последната отсечка. „Най-важното за нас е да не правим грешки и да вървим уверено напред. Засега всичко е наред. Не искахме да рискуваме, ето защо имахме две резервни гуми в колата си за следобедните преминавания. Малко по-тежки бяхме, но това не се оказа проблем”, допълни французинът, който е на крачка от четвърта поредна победа в родината си.
Зад пилота на Citroen двамата съотборници Мико Хирвонен и Франсоа Дювал отново демонстрираха идентично темпо, като титулярният пилот на Ford завърши деня с 4,3 секунди аванс. За Дювал последните четири етапа едва ли са от особено значение, тъй като дори и в даден момент да изпревари Хирвонен, ще трябва да върне газта и да остави своя съотборник да спечели осемте точки и по този начин да запази макар и минималните си шансове за шампионската титла. Подобен сценарий наблюдавахме само преди седмица на рали „Каталуня”.
Въпреки това Дювал не пропусна да отбележи по време на обедния сервиз напредъка на Хирвонен в асфалтовите състезания. „Невероятно е колко близки времена даваме двамата с Мико”, коментира белгиецът, който за следващия старт в Япония се завръща в екипа на Stobart. „Очаквах да бъда по-бърз от него тази сутрин, но той демонстрира страхотно темпо на асфалт през тази година.”
В челната тройка всичко бе решено още след първия ден на надпреварата, но това съвсем не се отнасяше за спора между Петер Солберг (Subaru), Яри-Мати Латвала (Stobart) и Крис Аткинсън (Subaru) за четвъртата позиция. Бившият световен шампион започна деня като лидер на групата и удържаше крехкия си аванс по време на първите два етапа тази сутрин. В третия обаче Латвала атакува и излезе на четвърта позиция. Титулярният пилот на Ford, който кара за Stobart във Франция, демонстрира страхотно темпо и при следобедните преминавания, за да завърши деня с 22,4 секунди преднина спрямо Солберг.
„Тези времена дойдоха някак твърде лесно след сервиза”, коментира очарованият Латвала. „Да ви призная дори и самият аз съм изненадан, но наистина се наслаждавах на карането следобед. Всичко върви страхотно, по някакъв начин сме подобрили представянето си.”
Крис Аткинсън поддържаше аналогично темпо като това на Солберг и Латвала в първите две отсечки днес, но заради спукана гума в третата изгуби близо минута и по този начин напусна битката за четвъртата позиция преждевременно. Пилотът на Subaru обаче може да е спокоен за шестото си място, тъй като седмият Урмо Аава (Citroen C4 WRC) изостава на близо две минути зад него.
Третият заводски представител на Subaru Брис Тирабаси е на крачка от първата си точка в шампионата, след като завърши деня на осма позиция. Шампионът в JWRC за 2003 година не бе доволен от настройките на своя автомобил през целия ден, но прогресира едно място напред на СЕ11, когато осмият до момента Тони Гардемайстер (Suzuki) получи твърде странна повреда.
„Изведнъж налягането на горивото спадна и спряхме. След няколко минути съвсем ненадейно нещата се оправиха”, коментира Гардемайстер. Междувременно той (Тирабаси) мина пред нас. Опитахме се да го притиснем с надеждата, че ще направи грешка, но той кара на сигурно.”
Същият този единайсети етап препъна и втория пилот на Suzuki. Пер Гунар Андерсон излетя от пътя един километър след началото на отсечката и не можа да продължи. До този момент шведът се движеше десети.
Последният трети ден на рали „Корсика” включва нови четири етапа (по две преминавания на две отсечки) с обща дължина 116,26 километра. Първата кола стартира в 08:43 (09:43 българско време), като предварителните резултати ще бъдат ясни още преди 14:00 часа (15:00).