Себастиен Льоб увеличи преднината си в челото на рали “Корсика”. Трикратният световен шампион спечели пет от общо шестте етапа днес и се откъсна на 27,5 секунди от втория Маркус Грьонхолм.
Шампионски двубой
Очакванията за оспорвана битка в челото така и не се оправдаха. Но не поради грешка на един от двамата претенденти за титлата. И Льоб, и Грьонхолм бяха перфектни през целия ден, но темпото на французина на асфалт е феноменално. Себ спечели пет от общо шестте етапа в програмата за втория ден на рали “Корсика” и вече има аванс от половин минута спрямо своя пряк конкурент, който трудно може да бъде неутрализиран в оставащите до финала малко повече от 100 състезателни километра.
“Фантастичен ден. Натисках здраво през цялото време, за да увелича преднината си, тъй като сутринта разликата между двама ни бе минимална. Вече съм много по-спокоен за утре”, заяви Льоб в края на деня. “Всичко е наред засега. Автомобилът се държи перфектно, никакви грешки, никакви проблеми. Познаваме по-добре утрешните отсечки. Надявам се да намерим оптималния ритъм и да запазим позицията си до финала.”
Маркус нееднократно е изразявал неудоволствието си от асфалтовите състезания, което логично се изразява и върху резултатите му. В Корсика обаче финландецът демонстрира изключително постоянство. С пет втори времена и едно трето пилотът на BP-Ford се откъсна на 33,1 секунди от третия Дани Сордо, въпреки че в края на деня имаше известни проблеми с Focus RS WRC 07. Механизмът за смяна на предавките от волана отказа да функционира по време на дванайсетия етап, а двигателят загуби мощност три километра преди финала.
За днешните отсечки Грьонхолм дори използва един нестандартен метод. Тимо Раутиайнен (навигаторът на Маркус) предложи на своя партньор да изключат междинните времена, които получават за темпото на Себ и да се фокусират единствено върху собственото си представяне. “Отказах се от сплит-времената, но не виждам разликата. Някои хора си мислят, че когато разбера, че изоставам, изведнъж ще наваксам 10 секунди. Това просто е невъзможно. Караме на пълна газ, остава ни единствено това”, заяви финландецът по време на обедния сервиз.
Поглед в бъдещето
Прекрасно впечатление и през втория ден на рали “Корсика” направи пилотът на Stobart Яри-Мати Латвала. Младият финландец стартира от шеста позиция, но още след втория етап изпревари Петер Солберг. Последва поредица от силни времена, като след последната отсечка авансът на петия Дювал, който бе сполетян от проблеми със скоростната кутия и спирачките, бе стопен на 2,4 секунди. “Страхотен ден. Франсоа имаше проблеми в края на деня. Иначе бе по-бърз от мен през цялото време. Нека видим какво ще се случи утре. Очакват ни още четири много трудни отсечки.”
С представянето си днес Латвала направи сериозна заявка за овакантеното от Маркус Грьонхолм място в екипа на Ford за сезон 2008.
Последните три места в зоната на точките заемат пилотите на Subaru
Начело в японско-английската армада е Петер Солберг. Норвежецът отново имаше проблеми със своенравния Impreza WRC2007. “Трудна сутрин. Много трудна. Недозавиването бе по-изразено дори и от вчера. Едва се справям. Не знам къде е причината. Вчера направихме корекции по окачването, но нищо съществено не се промени. Факт е, че завоите по днешните отсечки са много повече, но не мисля че това е причината. Нещо съществено е объркано по колата”, заяви Солберг по време на обедния сервиз.
За следобедните преминавания по отсечките Петер уцели точните настройки на автомобила и атакува. В последния етап дори намери място сред тримата най-бързи и намали аванса на Латвала на седем секунди. Крис Аткинсън също подобри постиженията през втората половина от деня и запази шансове за по-предно класиране. Само третия пилот на отбора Шави Понс има шанс да прогресира единствено ако някои от пилотите в челото сгреши фатално. Испанецът изостава на 1:18 минути от седмото място, но има стабилна преднина от близо две минути спрямо деветия Ян Копецки с Skoda Fabia WRC.
Последният ден на рали “Корсика” включва четири етапа с обща дължина от 104,49 километра.