Рали „Корсика“ дебютира през далечната 1956 година и бързо печели славата на едно от най-непредсказуемите състезания. Честият дъжд и листата, които покриват асфалтовите отсечки на острова, са предизвикателство дори и за най-опитните пилоти.
Първоначално рали „Корсика“ се е провеждало през ноември. През 1979 година датата е изместена за месец май заради мекия климат в региона. Три града са били домакини на надпреварата: Бастиа, Калви и Аячо. По настоящем „Тур де Корс“ е локализиран около Аячо, където участниците имат възможност да се насладят на планинските отсечки.Известно още под името „Рали 1000 завоя“, рали „Корсика“ се провежда по тесни и извити пътища в планините на Ил де Боте (Красивия остров), където дъждът е чест спътник на пилотите.
Французите имат сериозни традиции в домашната си надпревара. Франсоа Делекур, Жил Панизи и Филип Бугалски са записали своите имена на „Стената на славата“, но Бернар Дарниш и Дидие Ореол все още държат рекорда за най-много победи в това състезание – по шест.
Настоящият маршрут на „Корсика“ се различава съществено от традиционния за миналите години. Преди време пилотите са кръстосвали целия остров, но заради съвременните изисквания днес „Тур де Корс“ разполага с много по-компактен формат. Въпреки това дългите и трудни отсечките са запазили своя чар.
През 2005 година Льоб влезе в историята, след като спечели всички етапи и записа една от най-безапелационните победи в Световния рали шампионат. През 2006 година „Тур де Корс“ се състоя през април, но въпреки нетрадиционните атмосферни условия, Себ отново триумфира.
Датата отново бе променена за 51-ото издание на рали „Корсика“. Октомврийския климат в региона може да изиграе голяма, ако не и решителна роля в предстоящия двубой между пилота на Ford Маркус Грьонхолм и представителя на Citroen Себастиен Льоб, който изостава с шест точки в генералното класиране.