Пилотът на Abarth Джандоменико Басо спечели рали „Вино де Мадейра“ за втора поредна година. Италианецът поведе в надпреварата още след първото преминаване по отсечките в петък и без проблеми запази солидния си аванс до финала. Състезаващият се с Mitsubishi Evo 9 Ренато Траваля завърши с второ време, но бе дисквалифициран заради нелегален трубокомпресор.
Басо нямаше проблеми с изключение на дефектиралата скоростна кутия в петък, която обаче бе сменена само за 12 минути в сервизната зона. През втория ден той единствено поддържаше преднината си и заслужено спечели втората си поредна победа на острова.
Местната звезда Бруно Магаляеш с Peugeot 207 S2000 също намери място на подиума, изпреварвайки един от претендентите за титлата в IRC шампионата Енрике Охеда със същия автомобил. Испанецът имаше проблеми във финалния ден на надпреварата заради повреда в скоростната кутия. Пилотът на Abarth Жузе Фотнеш, също от Португалия, зае пета позиция. Зад него се вихреше оспорвана битка за останалите места в челната осмица. Първоначално белгиецът Берн Касие с Peugeot водеше в малкия финал, но Корадо Фонтана с Abarth го атакува и изпревари. В последната скоростна отсечка обаче Касие отвърна на удара и си възвърна престижната шеста позиция. В зоната на точките попадна и французинът Симон Жан Жозеф, който се състезава със Citroen C2 Super 1600.
Двата автомобила Honda Civic Type R, управлявани от Дани Сола и Лука Бети, имаха проблеми в края на първия ден от надпреварата. Бети излетя от пътя и разби радиатора на своята машина, докато Сола получи повреда в силовото предаване. Въпреки трудностите и двамата продължиха и финишираха успешно, трупайки ценен опит на асфалт.
Пилотът на Peugeot - Испания Никола Вуйо също изгуби ценно време в първия състезателен ден заради проблеми в съединителя и остана на десето място. Ситуацията при един от основните конкуренти за титлата в IRC шампионата Андреа Навара съвсем не бе по-обещаваща. Пилотът на Abarth дори не успя да стартира заради повреда в електрониката на автомобила. Въпреки това Навара все още е лидер във временното класиране.
„Дойдох, за да свърша работата си и да помогна на екипа на Abarth в шампионата при конструкторите“, коментира Басо, който в последния момент замени Умберто Скандола в заводския тим на Abarth. „Състезанието съвсем не бе лесно: изборът на гуми бе от огромно значение по време на първия ден. Битката бе страхотна, но за щастие ние успяхме да запазим лидерската позиция до последно и по този начин да се поздравим с победата.“
Рали „Вино де Мадейра“ бе и старт от Европейския рали шампионат. Митко Илиев пропусна родната надпревара „Хеброс“, за да стартира на португалския остров, но за съжаление в четвъртия етап удари скоростната кутия на своето Mitsubishi Evo 9 и отпадна от по нататъшно участие.
Рали "Вино де Мадейра" - класиране
1. Дж. Басо Abarth Grande Punto 3:06:13.4
2. Б. Магаляеш Peugeot 207 S2000 + 2:26.4
3. Е. Охеда Peugeot 207 S2000 + 2:52.8
4. Ж. Фонтеш Abarth Grande Punto + 3:39.0
5. Б. КасиеAbarth Grande Punto + 5:37.3
6. К. Фонтана Abarth Grande Punto + 5:40.6
7. С. Жозеф Citroen C2 Super 1600 + 6:03.5
8. А. Камачо Peugeot 206 S1600 + 6:59.9
9. Н. Вуйо Peugeot 207 S2000 + 7:01.2
10. М. Нунеш Peugeot 206 S1600 + 9:20.5 и др.
Класиране при пилотите
1. А. Навара 29
2. Е. Охеда 28
3. Н. Вуйо 16
4. А. Ален 15
5. Дж. Басо 10
6. Л. Росети 10
7. Б. Касие 9
8. Х. Миьоши 8
Класиране при производителите
Abarth 63
Peugeot 62
Mitsubishi 32
Citroen 4