Яри-Мати Латвала е начело след първия ден на рали „Мексико”, трети кръг от Световния рали шампионат, а четирима от водещите пилоти отпаднаха.
Вторият пилот на BP-Ford, който спечели старта в Швеция преди три седмици, има преднина от 9,6 секунди спрямо световния шампион Себастиен Льоб. Въпреки проблемите с двигателя на C4 WRC французинът поддържа добро темпо и е единственият, който може да спре устрема на Латвала към втората поредна победа. За прогнози обаче е твърде рано, тъй като тежките макадамови отсечки около Леон крият множество изненади. Доказателство е гарафата отпаднали, която още след първия ден на рали „Мексико” придоби застрашителни размери.
Капан по мексикански
Вторият пилот на Citroen Дани Сордо стана първата жертва. На 15 километра след началото на дебютния „Алфаро” испанецът спря заради повреда в окачването. При повторното преминаване на отсечката следобед грешка допусна Джиджи Гали. 40 метра след началото на етапа италианецът удари камък и изхвърча от пътя. Ролкейджът на неговия Focus RS WRC 07 постарда при удара, което извади Гали от надпреварата.
Малшанс имаха и двамата пилоти на Suzuki. Пер Гунар Андерсон се движеше шести след първите преминавания, но по време на обедния сервиз неговият екип констатира сериозна повреда в двигателя на SX4 WRC и норвежецът бе принуден да се откаже от надпреварата. Съдбата на Гардемайстер бе сходна. Финландецът спря на 8,1 километра след началото на четвъртия етап, като причината за неговото отпадане вероятно също е свързяана с проблемния агрегат на Suzuki SX4 WRC.
Големите надежди
Пилотите на Subaru също имаха известни проблеми, но на този етап далеч по-малки от тези на преките си конкуренти за подиума. Крис Аткинсън записа няколко много силни резултата и логично се движи на трета позиция, само на 22,4 секунди зад лидера Латвала, а Петер Солберг е четвърти. Норвежецът обаче изостава с цяла минута, тъй като по време на сутрешните преминавания кара с три действащи спирачни апарата. Още на първата отсечка той удари камък, който повреди не само спирачната система, но и съединителя на Subaru Impreza WRC2007.
Временният водач в шампионата Мико Хирвонен имаше проблеми сутринта, тъй като стартираше първи по отсечките и загуби много време, разчиствайки макадамовите трасета. При следобедните преминавания водещият пилот на BP-Ford така и не намери своя ритъм. По време на петия етап Хирвонен дори спука гума, но все пак завърши деня на пета позиция, изоставайки с 1:10 минути от своя съотборник Яри-Мати Латвала.
Шести е Хенинг Солберг, който в Мексико се състезава за Munchi’s Ford. Втория пилот на аржентинския тим Федерико Вийагра е осми. Между тях място намери младият Матю Уилсън, който за първи път след 2006 година е номиниран в отборната надпревара за Stobart VK M-Sport Ford.
Super 1600 атакува зоната на точките?
Резултатите от първия ден на рали „Мексико” са показателни за кризата, в която се намира Световния шампионат. На десета позиция е дебютантът Себастиен Ожие. Французинът, който представя Citroen и френската автомобилна федерация в Junior сериите, има напълно реален шанс да попадне в зоната на точките, ако се съди по темпото, с което отпадат водещите пилоти. Алогично е дебютант с автомобил версия Super 1600 (1,6-литров атмосферен двигател и две задвижващи колела, в случая Citroen C2 S1600) да е в челната десетка, но с оглед на конкуренцията във WRC явно вече и това е възможно.