Себастиен Ожие е с 11,3 секунди пред своя съотборник в екипа на Citroen Себастиен Льоб след седемнайсетия етап на рали „Мексико”. До края на деня остават само двете минавания на суперспециалния.
Льоб се възползва от факта, че Малкия Себ трябваше да чисти отсечките като първи автомобил в етапите днес и след сутрешните преминавания вече водеше с комфортен аванс от близо 20 секунди. Преди старта на петнайсетия етап обаче седемкратният световен шампион и неговият навигатор Даниел Елена се изправиха на нокти. Повреда в скоростната кутия стана причина двамата да закъснеят с пет минути за часовата контрола и в резултат да бъдат наказани с 50 секунди.
„Закъснявахме още в пътната секция, защото имаше страхотен трафик, и когато пристигнахме на контролата, останах без скорости”, обяснява Себ. „Беше блокирала на трета. Нямаше как да стартираме в такова състояние и трябваше да отстраним повредата на пътя, като това ни отне пет минути. Сякаш успяхме да поправим връзката на скоростната кутия с лоста с помощта на част от задната броня. Засега всичко е ОК.”
От лидер Льоб се превърна в преследвач и то с цели 24,1 секунди пасив. Още на следващата отсечка обаче близо 14 бяха неутрализирани, защото Ожие имаше известни проблеми със двигателя. На последния същински етап за деня бе ред отново на Големия Себ да се бори със своя автомобил, като в случая виновна бе ръчната спирачка на DS3 WRC и той изгуби девет десети спрямо своя съотборник. Така преди двете минавания на суперспециалния авансът на Ожие възлизаше на 11,3 секунди.
Страхотното представяне на Citroen DS3 WRC продължи и през втория ден на рали „Мексико” защото едва в седемнайсетата отсечка заводският пилот на Ford Яри-Мати Латвала спря серията от поредни етапни победи за френския автомобил. Това до голяма степен обяснява факта, че неговият съотборник Мико Хирвонен така и не можа да се противопостави на Льоб и Ожие, въпреки че разполагаше с отличната трета стартова позиция, и завърши на минута и половина зад лидера, без да допуска каквито и да е било грешки. Все пак Мико продължава да бъде най-добре класиралият се пилот на Ford със своята трета позиция, като четвъртият Латвала е на 1:13.3 минути зад него, след като отново спука гума при първото минаване на „Ибария”.
Вторият ден на рали „Мексико” се оказа истински кошмар за пилотите, избрали марката Ford. Впечатляващото завръщане на Евгени Новиков във WRC завърши след „Дуарте”, когато неговият автомобил внезапно загуби налягане на маслото, Денис Куиперс катастрофира на „Ибария”, а Матю Уилсън не можа дори да стартира първия за деня етап, след като още на пътната секция преди него повреда в електрическата система на Fiesta RS WRC го извади от надпреварата.
Всички тези проблеми пък бяха добре дошли за частния пилот на Citroen Петер Солберг. Бившият световен шампион загуби седем минути вчера също заради техническа неизправост, но наложи страхотно темпо още от сутринта, спечели четири етапа и въпреки че и за него денят не мина съвсем по план, прогресира до петото място. Неговият брат Хенинг (Stobart Ford) го заемаше преди сутрешните преминавания, но повреда в сервото го остави седми преди старта на суперспециалния в събота вечер. Между двамата братя място намери Мадс Йостберг, който вчера загуби цели четири минути заради спукана гума и тази сутрин стартира едва единайсети.
Множеството технически проблеми с новите WRC автомобили дадоха възможност на трима пилоти със Super 2000 да намерят място в челната десетка. Победителят от рали „Дакар” Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000) е начело в групата, деветият Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000) е на 36.8 секунди зад него, а Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) – на още 31.2.
Третият последен ден на рали „Мексико” включва само три етапа с обща дължина 62 километра. Последният от тях – 8,28-километровият „Арперос”, е т.нар. „пауър стейдж” и дава допълнителни бонус точки на първите трима в него. Финалът е планиран за малко преди 20:00 часа българско време.