Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Мексико: Проблеми за Льоб преди старта

29.02.2008 10:02 1
1
2571829884

Проблемите за четирикратния световен шампион Себастиен Льоб в рали Мексико започнаха още преди старта на състезанието. Французинът спря заради повреда в двигателя на път към шейкдауна и екипът на Citroen имаше нужда от час и половина, за да смени дефектиралия двигател. Себ все пак покара в последните 30 минути на сесията, но призна, че времето му е било крайно недостатъчно.

“Пътя до отсечката беше 15 километра, още в началото колата не вървеше добре, реших да обърна и да се върна в сервиза и в този момент моторът спря”, обясни Себ.

След тази повреда обаче се развихри истински цирк в Мексико с главни действащи лица - два двигателя на Citroen.

По новите правила на ФИА за 2008 година всеки един автомобил на заводски отбор може да ползва 5 двигателя на сезона. Тимовете трябва сами да определят в кои две последователни състезания и след това кое друго рали пилотът ще кара с един и същ двигател. Правилото обаче беше допълнително усложнено – тимът може да смени дефектирал двигател между техническия преглед и старта на ралито без да получи наказание, но това е възможно ако става въпрос за първото рали от „живота” на мотора. Такава смяна във второто и третото състезание се наказва с 5 минути допълнително време към постижението на пилота в съответното рали.

От Citroen заявиха, че това е чисто нов мотор, който е бил поставен в колата на Себ след отпадането му в Швеция. Въпреки че там се твърдеше, че със същия двигател Льоб ще кара и в Мексико.

Часове след шейкдауна обаче стюардите на състезанието решиха да накажат с 5 минути Льоб, защото смяната на двигателя е станала в хода на шейкдауна. Шефът на спортните комисари на ралито даде мнение, че заради смяна на нов двигател не трябва да се налага наказание, такава беше тезата и на Citroen. Kомисията на спортните комисари обаче, която е колективен орган, взе друго решение и наложи наказание на Себ. От Citroen веднага заявиха, че ще обжалват.

Това обаче не донесе успех на тима и след оспорвани преговори със стюардите, шефовете на състезанието дадоха последна възможност на Citroen – тимът да инсталира обратно в колата моторът, с който Себ се беше запътил към шейкдауна и няма да има наказание. Говорител на Citroen потвърди, че повредата е била в горивната система, допълни, че механиците не са работили по компонентите, запечатани от ФИА, и обясни, че Себ ще участва в официалния старт на ралито.

И докато течаха драмите около моторите на Льоб неговите колеги се надбягваха в шейкдауна.

Първо време постигнаха пилотите на Subaru Крис Аткинсън и Петер Солберг, които записаха идентични постижения в отсечката “Сан Хуан де Отатес” с дължина 5,13 км. При четвъртото им минаване през етапа двамата финишираха с време 2.51,8 минути.

Най-много опити от пилотите в Световния шампионат на шейкдауна направи Джиджи Гали – седем, като при последното си минаване италианецът постигна трети резултат – на 0,2 секунди зад Крис и Петер.

С равни четвърти времена завършиха победителят от Швеция Яри-Мати Латвала и Дани Сордо – на 2,1 секунди от лидерите.

Льоб финишира едва девети, тъй като заради проблемите с двигателя имаше време само за едно преминаване по отсечката.

Коментари

Кирил
Citroen здраво са се оплескали с хомологацията на новия двигател. В Монте Карло беше Дани, сега и Льоб. Ако продължават така не само, че Ford отново ще е шампион, но и титлата на Себ е под въпрос.

comments powered by Disqus