Проблемите за четирикратния световен шампион Себастиен Льоб в рали Мексико започнаха още преди старта на състезанието. Французинът спря заради повреда в двигателя на път към шейкдауна и екипът на Citroen имаше нужда от час и половина, за да смени дефектиралия двигател. Себ все пак покара в последните 30 минути на сесията, но призна, че времето му е било крайно недостатъчно.
“Пътя до отсечката беше 15 километра, още в началото колата не вървеше добре, реших да обърна и да се върна в сервиза и в този момент моторът спря”, обясни Себ.След тази повреда обаче се развихри истински цирк в Мексико с главни действащи лица - два двигателя на Citroen.
По новите правила на ФИА за 2008 година всеки един автомобил на заводски отбор може да ползва 5 двигателя на сезона. Тимовете трябва сами да определят в кои две последователни състезания и след това кое друго рали пилотът ще кара с един и същ двигател. Правилото обаче беше допълнително усложнено – тимът може да смени дефектирал двигател между техническия преглед и старта на ралито без да получи наказание, но това е възможно ако става въпрос за първото рали от „живота” на мотора. Такава смяна във второто и третото състезание се наказва с 5 минути допълнително време към постижението на пилота в съответното рали.
От Citroen заявиха, че това е чисто нов мотор, който е бил поставен в колата на Себ след отпадането му в Швеция. Въпреки че там се твърдеше, че със същия двигател Льоб ще кара и в Мексико.
Часове след шейкдауна обаче стюардите на състезанието решиха да накажат с 5 минути Льоб, защото смяната на двигателя е станала в хода на шейкдауна. Шефът на спортните комисари на ралито даде мнение, че заради смяна на нов двигател не трябва да се налага наказание, такава беше тезата и на Citroen. Kомисията на спортните комисари обаче, която е колективен орган, взе друго решение и наложи наказание на Себ. От Citroen веднага заявиха, че ще обжалват.
Това обаче не донесе успех на тима и след оспорвани преговори със стюардите, шефовете на състезанието дадоха последна възможност на Citroen – тимът да инсталира обратно в колата моторът, с който Себ се беше запътил към шейкдауна и няма да има наказание. Говорител на Citroen потвърди, че повредата е била в горивната система, допълни, че механиците не са работили по компонентите, запечатани от ФИА, и обясни, че Себ ще участва в официалния старт на ралито.
И докато течаха драмите около моторите на Льоб неговите колеги се надбягваха в шейкдауна.
Първо време постигнаха пилотите на Subaru Крис Аткинсън и Петер Солберг, които записаха идентични постижения в отсечката “Сан Хуан де Отатес” с дължина 5,13 км. При четвъртото им минаване през етапа двамата финишираха с време 2.51,8 минути.
Най-много опити от пилотите в Световния шампионат на шейкдауна направи Джиджи Гали – седем, като при последното си минаване италианецът постигна трети резултат – на 0,2 секунди зад Крис и Петер.
С равни четвърти времена завършиха победителят от Швеция Яри-Мати Латвала и Дани Сордо – на 2,1 секунди от лидерите.
Льоб финишира едва девети, тъй като заради проблемите с двигателя имаше време само за едно преминаване по отсечката.
Кирил
Citroen здраво са се оплескали с хомологацията на новия двигател. В Монте Карло беше Дани, сега и Льоб. Ако продължават така не само, че Ford отново ще е шампион, но и титлата на Себ е под въпрос.