Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Мексико”, втори кръг от световния шампионат и оглави временното класиране при пилотите. Частният пилот на Citroen Петер Солберг се пребори със Себастиен Ожие (Citroen Junior) за второто място след феноменална битка буквално до последния метър.
Победителят от миналия старт Мико Хирвонен (Ford) трябваше да се задоволи с четвъртото място, след като в петък чисти отсечките като първа кола, а в събота и неделя така и не намери верния ритъм. Двете нови звезди на WRC Кими Райконен (Citroen Junior) и Кен Блок (Monster WRT) отпаднаха съответно в петък и събота. Катастрофата на бившия световен шампион във Формула 1, която се случи в седмия етап, бе прекалено тежка и той не можа да се върне в събота по системата „суперрали”, докато Блок кара и днешните отсечки, за да стигне финала на 18-а позиция.
По план график
Петер Солберг се възползва по-максимално добър начин от по-задната си стартова позиция в първия ден от надпреварата и оглави класирането, като най-близкият му преследвач бе Сеастиен Ожие. Третият тогава Льоб обаче бе безгрешен в събота, спечели осем от деветте етапа и се откъсна близо на минута пред Солберг, което бе повече от достатъчно, за да кара необезпокояван до финала днес.
„Най-накрая победа. Важното е, че сме отново и в челото на шампионата, коментира Себ, за когото това е четвърти пореден успех в Мексико. „Беше много важно да спечелим след Швеция. Още сме едва в началото на шампионата, но аз съм наистина доволен. Вчера карахме отлично. Сега всичко е наред.”
До последния метър
Уникален двубой за второто място спретнаха другите двама пилоти на Citroen, но не на заводския тим. Частният представител на марката Петер Солберг започна деня с аванс от 2,7 секунди спрямо третия Ожие. Още след първия етап тази сутрин обаче французинът мина пред него, но Солберг спечели предпоследния „Команхийа” и се доближи на 6 десети. Изходът от битката между двамата трябваше да се реши на суперспециалния 4,42-километров етап, който в крайна сметка отново отиде на сметката на норвежеца, завършил с 1,1 секунди преднина в крайното класиране.
Заводският тим на Ford бе във вихъра си в Швеция, но в Мексико двамата пилоти на марката изоставаха драстично от водачите. Яри-Мати Латвала се движеше четвърти преди предпоследния етап, но пусна Хирвонен да мине пред него. „Тази година съм твърдо втори пилот и това е част от работата ни”, коментира младият финландец. „Мико се нуждае от тези точки в битката с Льоб.”
В зоната на точките
Хенинг Солберг (Stobart Ford) завърши шести, въпреки че имаше проблеми със спирачките, а седмият Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) допълни групата на WRC автомобилите в челото. Вторият заводски пилот на Citroen Дани Сордо имаше отличен шанс да направи разгрома на Ford пълен, след като се движеше четвърти след първия ден, но катастрофира вчера в десетия етап. Той се оказа фатален и за Матю Уилсън (Stobart Ford) и Кен Блок.
Бившият заводски пилот на Citroen и Subaru Шави Понс (Ford Fiesta S2000) маркира завръщането си във WRC с победа, макар и в новосформирания S-WRC шампионат след много интересна битка с Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000). В общото класиране двамата завършиха съответно осми и девети. Десетият Арминдо Араужо пък спечели в класа на серийните автомобили.
Третият кръг от Световния рали шампионат е в Йордания между 1 и 3 април.