Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000) спечели рали „Монте Карло” и първата си победа в IRC сериите. Фреди Лоикс (Skoda Fabia S2000) завърши втори, а Гай Уилкс (Peugeot 207 S2000) зае последното място на подума, след като Стефан Саразен (Peugeot 207 S2000) бе наказан с 30 секунди.
Рали „Монте Карло” определено не започна добре за Бриан Буфие, който допусна някои грешки при избора на гуми в първия ден и се смъкна до седмото място. В четвъртък обаче рали шампионът на Франция бе перфектен в стратегията си и се възползва в максимална степен от падналия сняг в последните две отсечки, за да излезе начело в класирането и то с близо половин минута аванс. „Нощта на ножовете” беше последното предизвикателство, с което той трябваше да се справи и го направи по перфектен начин – с контролирано и разумно каране Буфие запази първата си позиция и спечели юбилейното рали „Монте Карло”.
Двамата титуляри на Skoda Юхо Ханинен и Ян Копецки се простиха с всички шансове за място на подиума, след като в четвъртък следобед екипът на чехите избра за тях интермедиа вместо гуми за сняг. Въпреки че след първия ден Ханинен водеше с близо минута, то в крайна сметка финландецът бе принуден да се задоволи с шестото място на финала. Копецки пък остана едва осми, след като в осмия етап изгуби над седем минути именно заради неточния избор на гуми.
Малшансът на Ханинен и Копецки даде възможност на другия пилот на Skoda Фреди Лоикс да се пребори за второто място в крайното класиране. Подиумът трябваше да допълни Стефан Саразен, който завърши с трето време, въпреки че трансмисията на фрацузина блокира на четвърта предавка в единайсетия етап. Впоследствие обаче екипът на Peugeot реши, че от стратегическа гледна точка е по-добре Гай Уилкс да се качи на подиума и помоли Саразен да закъснее с три минути на 13-ата часова контрола. Така пилотът на Peugeot Великобритания завърши трети при първия си старт зад волана на 207 S2000, а Саразен остана четвърти. Ветеранът Франсоа Делкур пък не можа да задържи отличната си втора позиция днес и се смъкна до петото място.
Зад шестия Ханинен завърши Петер Солберг, който дебютира зад волана на Peugeot 207 S2000. Норвежецът се движеше в челната тройка в четвъртък по обяд, но подобно на колегите си от Skoda сгреши в избора на гуми за следобедните отсечки и така и не можа да навакса пасива си. Но това не бе единственият проблем за Солберг. След последната отсечка той получи повреда в алтернатора и в крайна сметка не можа да стигне до финалната контрола и отпадна във връзката 13 километра преди Монако.
Челната десетка по този начин допълниха Никола Вуйо (Skoda Fabia S2000), Ян Копецки, Джандоменико Басо (Peugeot 207 S2000) и Тони Гардемайстер (Peugeot 207 S2000).
Вторият кръг от IRC сериите е рали „Канарски острови” (14-16 април).