Мико Хирвонен има 41,9 секунди аванс спрямо шампиона Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) след първия ден на рали „Монте Карло“. Новият Ford Fiesta S2000 спечели два етапа още при дебюта си.
Рали „Монте Карло 2009“ започна с изненадваща етапна победа за новата Skoda Fabia S2000. В тазгодишното издание на надпреварата, което също е откриващ кръг от IRC, наблюдавахме идентичния сценарий, но в случая новият автомобил бе Fiesta S2000. Заводският пилот на Ford във WRC Мико Хирвонен спечели двете преминавания по отсечката „Бюрзе - Лашан Рафаел“ и оглави временното класиране, като авансът му спрямо втория Крис Мийк е цели 41,9 секунди.
Огромната конкуренция в тазгодишното издание на рали „Монте Карло“ не предполагаше толкова големи разлики в челото още след първия ден, но променливите условия в региона направиха изключително труден избора на гуми и създадоха сериозни проблеми за всички пилоти. Единствено Мико не допусна грешка днес, което е и причината за сериозния му аванс. „Това е „Монте Карло“, промените (в атмосферните условия) са толкова чести, че постоянно трябваше да сменяме гумите. Нямаше как да съм по-бърз“, коментира финландецът след финала. „Бях с гуми за сняг на задната ос и интермедия за отпред (за следобедните минавания), така че с оглед на това резултатът ни е много добър. Като цяло денят мина отлично, изненадани сме.“
Миналогодишният шампион Крис Мийк имаше проблеми както с гумите, така и с настройките на своя автомобил и загуби много време при сутрешните преминавания. В крайна сметка обаче британецът се пребори за второто място в края на деня, след като двама от основните му конкуренти имаха проблеми следобед. Първо миналогодишният победител Себастиен Ожие (Peugeot 207 S2000) излетя от пътя в третия етап заради снега, който зрителите бяха нахвърляли в един от завоите, а на следващата отсечка Стефан Саразен (Peugeot 207 S2000) спука гума. В резултат двамата се смъкнаха съответно на пета и осма позиция.
Заводският тим на Skoda заема трето и четвърто място благодарение на Юхо Ханинен и новакът в екипа на чехите Никола Вуйо. Техният съотборник Ян Копецки обаче спука гума още в първия етап и изгуби близо четири минути, които го оставиха едва дванайсети в края на деня.
От проблемите на водещите пилоти се възползва Бруно Магалаеш (Peugeot 207 S2000), който заема шестото място, на 37 секунди зад Ожие. Седми е Тони Гардемайстер, който е единственият представител на Abarth в челната десетка, след като италианците прекратиха заводската си програма в IRC. Осмият Саразен е на повече от половин минута зад него.
Вторият ден на рали „Монте Карло“ включва шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 145,78 километра. Стартът на първата „Лабати Дандор – Сен Пиер Сюр Ду“ ще бъде даден в 10:13 (11:13 българско време).