Новата Skoda Fabia S2000 спечели четири от шестте етапа във втория ден на рали „Монте Карло“, но Себастиен Ожие (Peugeot 207 S2000) излезе начело, след като Ханинен загуби 2:36 минути в последната отсечка.
Заводският пилот на Skoda Юхо Ханинен спечели три етапни победи днес и преди последната „Ламастр“ имаше минута и половина аванс на върха в генералното класиране. Спукана гума обаче коства на финландеца близо три минути на финала и той се смъкна на трето място. Съотборникът му в екипа на Skoda Ян Копецки донесе четвъртата етапна победа за новия автомобил и завърши деня седми.
От проблемите на Ханинен се възползва номинираният от BFGoodrich Стефан Ожие (Peugeot 207 S2000). Протежето на Citroen и Френската федерация по автомобилен спорт няма етапна победа досега, но демонстрира впечатляващо постоянство в изявите си и логично оглави класирането в края на деня с аванс от половин минута спрямо втория Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000).
“Щеше да е много трудно да мина пред Ханинен при нормални обстоятелства.”, коментира Ожие в края на деня. „Вчера също спуках гума, днес имах технически проблеми – счупи се лостът за смяната на предавките по време на втората отсечка. В резултат на това за кратко излязох от пътя, струваше ми близо 20 секунди. Нямам право да се отпускам утре, защото другите са здраво зад петите ми. Първата отсечка ще се кара буквално в задни ни двор, но никога не съм минавал по нея за време. Страхотно е да съм начело в рали „Монте Карло” още при първия си опит, но до края има още много…”
Представителят на Peugeot Великобритания Крис Мийк се движи четвърти, на 59,2 секунди зад лидера, въпреки че на третия етап изхвърча от пътя и изгуби повече от минута. С много силна атака днес частният пилот на Fiat Тони Гардемайстер (Abarth Grande Punto S2000) се изкачи от осма на пета позиция.
Денят за Стефан Саразен, който представя спортния отдел на Peugeot, стартира по възможно най-лошия начин. Французинът, който вчера се движеше втори, допусна грешка още в първата отсечка и загуби цели пет минути. С две етапни победи следобед обаче Саразен навакса част от изоставането си и прогресира до шестото място. Челната осмица допълват Копецки и заводският пилот на Abarth Джандоменико Басо.
Действащият шампион в IRC Никола Вуйо стартира деня трети, но имаше проблеми със спирачките по време на сутрешните преминавания и изостана сериозно. За капак на всичко още на първия следобеден етап изхвърча от пътя, като при последвалия удар потроши кормилната уредба на своя Peugeot 207 S2000, което сложи край на участието му в рали "Монте Карло".
Третият последен ден на рали „Монте Карло” включва пет отсечки, четири от които ще се карат на фарове.