Новата Skoda Fabia направи блестящ официален дебют, след като Юхо Ханинен оглави класирането след първия ден на рали „Монте Карло“, кръг номер едно от IRC сериите за сезон 2009.
Да, факт. Рали „Монте Карло“ постави началото на новия рали-сезон, но не като кръг от световния шампионат, а като отварящ старт за IRC. След като ФИА въведе ротационния принцип при формирането на календара за WRC и най-старото автомобилно състезание отпадна от графика на световния шампионат, сериите на Евроспорт поеха щафетата. И то по повече от успешен начин.Още през декември от Skoda обявиха, че официалният дебют на Fabia S2000 ще бъде в Монте Карло, но коментарите относно новата машина така и не стихнаха преди началото на най-титулуваното рали състезание. Определено няма да стихнат и след края му, защото заводският пилот на Skoda Юхо Ханинен е начело след първия ден на рали "Монте Карло".
Финландецът не спечели нито една от трите отсечки днес, но демонстрира отлично темпо във всеки етап, за да си осигури първото място във временното класиране, въпреки че никога не е карал в Княжеството. Съотборникът на Ханинен Ян Копецки остана десети заради проблеми със сервото на новия автомобил.
„Това беше един страхотен ден за мен и за целия екип”, сподели Ханинен, който въпреки леда и снега по етапите рискува да кара със сликове, докато повечето му съперници, особено за последната отсечка, избраха гумите с шипове. „Автомобилът е фантастичен, нямахме никакви проблеми. След толкова много време в група N съм щастлив, че мога да карам тази Skoda, която е истински рали-автомобил.”
Заводският пилот на Peugeot в „Льо Ман“ Стефан Саразен напусна пистата, за да си припомни отново тръпката по скоростните отсечки и го направи по-блестящ начин. Французинът, който спечели втория етап, изведе подготвения в базата на Peugeot "супер" на втора позиция, само на 11,9 секунди зад Ханинен.
Атаката на Peugeot 207 S2000 продължава с автомобилите на препаратора Kronos. Настоящият шампион в IRC Никола Вуйо е трети, спечелилият правото да се състезава за BFGoodrich Стефан Ожие – четвърти, съотборникът на Вуйо в Peugeot Белгия-Люксембург Фреди Лоикс – пети, а представителят на Peugeot Великобритания Крис Мийк – шести.
Джандоменико Басо (Abarth Grande Punto 2000) и частният пилот на Fiat Тони Гардемайстер допълват челната осмица.
Двама от фаворитите – настоящият европейски рали шампион Лука Росети (Grande Punto Abarth S2000) и световният рали шампион за 1994 година Дидие Ориол (Peugeot 207 S2000), отпаднаха още по време на първия етап, след като рискуваха да стартират със сликове по заледената отсечка.