Заводският пилот на Ford във WRC Мико Хирвонен спечели рали „Монте Карло” при дебюта на новата Fiesta S2000. Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) завърши втори, след като Себастиен Ожие (Peugeot 207 S2000) отпадна два етапа преди финала.
Каква по-добра реклама за Ford от тази Fiesta S2000 да спечели първото си състезание въобще? Новият супер на M-Sport дебютира в рали „Монте Карло”, първи кръг от IRC сериите, и смаза конкуренцията на вече утвърдилите се представители в категорията Peugeot 207 S2000 и Skoda Fabia S2000. За победата на Ford огромно значение има отлично подготвеният автомобил, но не трябва ни най-малко да омаловажаваме заслугата и на Мико Хирвонен. С типичното си постоянство във всеки един момент от надпреварата вицешампионът във WRC спечели първото си „Монте”, както и първата победа в IRC.
Мико започна отлично дебютния старт за сезон 2010 в IRC и спечели още първата отсечка, като в резултат оглави и временното класиране. На практика от този момент нататък финландецът нито за миг не позволи на своите конкуренти да го изместят от там. За това обаче му помогнаха краткото излитане на Ожие и спуканата гума на Стефан Саразен (Peugeot 207 S2000) през първия ден от надпреварата, както и катастрофата на действащия шампион Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) във втория. Въпреки това успехът на Хирвонен е повече от впечатляващ, тъй като той не допусна нито една сериозна грешка в цялата надпревара, въпреки че нямаше никакъв опит с новия автомобил на M-Sport и Ford. Единственият проблем за него бе спуканата гума шест километра преди финала при първото минаване на „Сен Боне” вчера.
Втори завърши заводският пилот на Skoda Юхо Ханинен, но за успеха му огромно значение имаха проблемите на миналогодишния победител Себастиен Ожие. Французинът, който изоставаше с 22,6 секунди тази сутрин спрямо Ханинен, спечели първите два етапа днес и мина пред своя пряк съперник, като след третия преднината му достигна дори 39,2 секунди. Повреда в алтернатора обаче му попречи да стартира в предпоследния етап и той отпадна, което определено не заслужаваше след толкова силно каране и в трите дни от надпреварата.
Рали „Монте Карло” бе от огромно значение за Никола Вуйо. Шампионът в IRC от 2008 г. си гарантира участието в този старт благодарение на Skoda Франция, като представянето му ще е определящо за това дали французите ще продължат да го спонсорират. Без да поема никакви рискове, но същевременно и с много стабилно каране, Вуйо се пребори за третото място на финала, което вероятно ще му гарантира по-нататъшната програма с Skoda. Официалното потвърждение обаче предстои.
Вероятно най-универсалният пилот въобще Стефан Саразен, който е участвал във Формула 1 и WRC, а в момента кара за заводския тим на Peugeot в “Льо Ман”, отново получи карт-бланш от французите да стартира в „Монте Карло”. Състезанието започна добре за него, но в четвъртия етап той спука гума и изгуби цели три минути. Последваха още няколко грешки и във втория ден. Въпреки тях обаче Саразен завърши на престижната четвърта позиция. Подобна бе и съдбата на петия Ян Копецки (Skoda Fabia 2000), който на два пъти пука гуми.
Франс Витман се движеше стабилно шести при дебюта си зад волана на Peugeot 207 S2000, но катастрофира в тринайсетия етап и отпадна. В резултат Гай Уилкс (Skoda Fabia S2000) зае неговото място. Бруно Магалеш (Peugeot 207 S2000) завърши първото си участие в „Монте” на седма позиция, а челната десетка допълни Жан-Себастиен Вижон (Peugeot 207 S2000).
Вторият кръг от IRC е рали „Куритиба” (04-06 март), което и тази година ще се провежда успоредно със старта от WTCC в Бразилия.