Себастиен Льоб със Citroen C4 WRC спечели рали “Монте Карло”, първи старт за сезон 2008 в Световния шампионат. Втори завърши пилотът на Ford Мико Хирвонен. В битката за третото място между Крис Аткинсън и Франсоа Дювал надделя пилотът на Subaru.
Пореден рекорд за Себ
Себастиен Льоб спечели с лекота първия кръг за сезон 2008 в Световния рали шампионат. Пилотът на Citroen стартира последния ден от рали “Монте Карло” с аванс от 2:10 минути и въпреки че върна газта за финалните пет отсечки, преднината му спрямо втория Мико Хирвонен в края на състезанието достигна до 2:34.4 минути. “Страхотен уикенд. Радвам се, че отново спечелихме. Победата значи наистина много за мен”, коментира Себ след края на надпреварата. “Имахме отлична преднина, без съмнение бяхме най-бързият екипаж. Но така беше и през миналата година, а като цяло сезонът бе изключително оспорван.”
Това е пета победа за Льоб в Княжеството за последните шест години и рекорд в историята на надпреварата. Томи Макинен, Валтер Рьорл и Сандро Мунари си поделят второто място с по четири победи.
Съотборникът на Льоб в екипа на Citroen Дани Сордо не завърши вчерашния ден заради повреда в турбокомпресора на C4 WRC, но днес отново се включи в състезанието по системата “супер рали”. Испанецът, който се движеше стабилно втори в четвъртък и петък, прогресира до единайсетата позиция, като по този начин спечели за Citroen последната точка в отборното класиране.
Смесени чувства в екипа на BP-Ford
Второто място остана за Мико Хирвонен. Рали “Монте Карло” определено не е по вкуса на 27-годишният финландец, но благодарение на равномерното темпо и отпадането на Сордо, Мико спечели осем точки още в първия си старт като водещ пилот на Ford.
Съотборникът на Хирвонен Яри-Мати Латвала отпадна вчера след повреда в окачването на Focus RS WRC, но днес стартира отново по системата “супер рали”. Новакът в екипа на Синия овал остана дванайсети.
Аткинсън отново блести в Монако
В миналогодишното издание на рали “Монте Карло” Крис Аткинсън провокира един от най-зрелищните моменти в надпреварата.На финала австралиецът победи с една секунда Мико Хирвонен в битката за четвъртото място, след като спечели суперспециалния етап на пистата в Монако. И тази година улиците на Княжеството станаха арена на невероятно оспорван двубой. Крис отново бе в центъра на вниманието, но срещу него се изправи Франсоа Дювал.
Белгиецът стартира деня с пасив от 20 секунди, но след две етапни победи тази сутрин стопи преднината на Аткинсън до една секунда. Битката за подиума трябваше да реши суперспециалният етап в Монако. При първата обиколка на импровизираното трасе Дювал имаше предимство от 4 десети, но при второто Крис бе с една идея по-бърз. На финала двамата регистрираха идентични времена за етапа, което отреди третото място на Аткинсън – първи подиум за австралиеца след рали “Япония 2005”.
“Невероятно, страхотно съм развълнуван. Чаках твърде дълго отново да се кача на подиума. Това е най-доброто ми постижение на асфалт”, сподели след финала Аткинсън. "Надявах се да завършва в първата петица, тъй като очаквах здрава атака от страна на Дювал и Джиджи (Гали). Дювал ме притисна наистина жестоко, беше по петите ми, но издържах.”
Лъч надежда за Subaru
Пети завърши Петер Солберг. По традиция норвежецът не се представяше на ниво в Монте Карло, като най-доброто му постижение до този момент бе твърде скромно – шесто място през сезони 2007 и 2002. В тазгодишното издание на надпреварата обаче Солберг поддържаше отлично темпо, като единствено техническите проблеми на Subaru Impreza WRC2007 в петък следобед му попречиха да атакува по челните позиции.
Четирите точки на Петер и подиумът на неговия съотборник Крис Аткинсън са прекрасно постижение за екипа на Subaru, който през последните две години е твърде далеч от нивото на заводските отбори на Citroen и Ford. Въпреки че развойната дейност по Impreza WRC2007 приключи и всички усилия бяха пренасочени към новата генерация рали автомобил, екипът на Дейвид Ричардс спечели десет точки и заема второ място в класирането при производителите.
Завръщането на "лудия италианец"
Джиджи Гали се завърна подобаващо в Световния рали шампионат. Бившият заводски пилот на Mitsubishi завърши на шеста позиция още в първия си старт за Stobart VK M-Sport. Постижението на ексцентричния италианец е значимо с оглед на факта, че Гали няма никакъв опит с Focus RS WRC. Комбинацията с Франсоа Дювал се оказа печеливша за екипа на Stobart, който спечели 8 точки още в първия старт за годината. Другите двама пилоти във втория тим на Ford – Хенинг Солберг и Матю Уилсън, завършиха съответно на девета и десета позиция.
Смесени чувства за Suzuki
Suzuki дебютира с пълна програма в Световния рали шампионат на рали “Монте Карло”. SX4 WRC демонстрира отлична скорост по асфалтовите отсечки в южната част на Франция, но и твърде ниска надеждност. Тони Гардемайстер бе принуден да напусне състезанието, след като в събота вечер неговият двигател прегря. Пер Гунар Андерсон също имаше технически проблеми, особено в първата половина на надпреварата, но с блестящо каране в събота и неделя прогресира до осма позиция. Това е първа точка за Пи Джей в Световния рали шампионат и първи две за Suzuki WRT в отборната надпревара.
Частни амбиции
Място в челната осмица намери и местната звезда Жан-Мари Куок. Французинът кара частно Peugeot 307 WRC и въпреки ограниченията на морално остарелия автомобил, зае престижната седма позиция. Миналата година в Монте Карло Куок остана само на крачка от зоната на точките, след като завърши девети.
Следващият старт в календара на Световния шампионат е рали “Швеция”. Надпреварата по заледените отсечки на скандинавската държава стартира на 8 февруари.
Кирил
Нищо ново под слънцето. И тази година Себ ще мачка. Изненадва ме доброто темпо на SX4 WRC. Ако се справят с ниската надеждност, Suzuki бързо ще станат фактор.