Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Монте Карло: Рекордна пета победа за Себ

27.01.2008 15:01 1
1
2571828063

Себастиен Льоб със Citroen C4 WRC спечели рали “Монте Карло”, първи старт за сезон 2008 в Световния шампионат. Втори завърши пилотът на Ford Мико Хирвонен. В битката за третото място между Крис Аткинсън и Франсоа Дювал надделя пилотът на Subaru.

Пореден рекорд за Себ 

Себастиен Льоб спечели с лекота първия кръг за сезон 2008 в Световния рали шампионат. Пилотът на Citroen стартира последния ден от рали “Монте Карло” с аванс от 2:10 минути и въпреки че върна газта за финалните пет отсечки, преднината му спрямо втория Мико Хирвонен в края на състезанието достигна до 2:34.4 минути. “Страхотен уикенд. Радвам се, че отново спечелихме. Победата значи наистина много за мен”, коментира Себ след края на надпреварата. “Имахме отлична преднина, без съмнение бяхме най-бързият екипаж. Но така беше и през миналата година, а като цяло сезонът бе изключително оспорван.”

Това е пета победа за Льоб в Княжеството за последните шест години и рекорд в историята на надпреварата. Томи Макинен, Валтер Рьорл и Сандро Мунари си поделят второто място с по четири победи.

Съотборникът на Льоб в екипа на Citroen Дани Сордо не завърши вчерашния ден заради повреда в турбокомпресора на C4 WRC, но днес отново се включи в състезанието по системата “супер рали”. Испанецът, който се движеше стабилно втори в четвъртък и петък, прогресира до единайсетата позиция, като по този начин спечели за Citroen последната точка в отборното класиране.

Смесени чувства в екипа на BP-Ford 

Второто място остана за Мико Хирвонен. Рали “Монте Карло” определено не е по вкуса на 27-годишният финландец, но благодарение на равномерното темпо и отпадането на Сордо, Мико спечели осем точки още в първия си старт като водещ пилот на Ford.

Съотборникът на Хирвонен Яри-Мати Латвала отпадна вчера след повреда в окачването на Focus RS WRC, но днес стартира отново по системата “супер рали”. Новакът в екипа на Синия овал остана дванайсети.

Аткинсън отново блести в Монако 

В миналогодишното издание на рали “Монте Карло” Крис Аткинсън провокира един от най-зрелищните моменти в надпреварата.На финала австралиецът победи с една секунда Мико Хирвонен в битката за четвъртото място, след като спечели суперспециалния етап на пистата в Монако. И тази година улиците на Княжеството станаха арена на невероятно оспорван двубой. Крис отново бе в центъра на вниманието, но срещу него се изправи Франсоа Дювал.

Белгиецът стартира деня с пасив от 20 секунди, но след две етапни победи тази сутрин стопи преднината на Аткинсън до една секунда. Битката за подиума трябваше да реши суперспециалният етап в Монако. При първата обиколка на импровизираното трасе Дювал имаше предимство от 4 десети, но при второто Крис бе с една идея по-бърз. На финала двамата регистрираха идентични времена за етапа, което отреди третото място на Аткинсън – първи подиум за австралиеца след рали “Япония 2005”.

“Невероятно, страхотно съм развълнуван. Чаках твърде дълго отново да се кача на подиума. Това е най-доброто ми постижение на асфалт”, сподели след финала Аткинсън. "Надявах се да завършва в първата петица, тъй като очаквах здрава атака от страна на Дювал и Джиджи (Гали). Дювал ме притисна наистина жестоко, беше по петите ми, но издържах.”

Лъч надежда за Subaru 

Пети завърши Петер Солберг. По традиция норвежецът не се представяше на ниво в Монте Карло, като най-доброто му постижение до този момент бе твърде скромно – шесто място през сезони 2007 и 2002. В тазгодишното издание на надпреварата обаче Солберг поддържаше отлично темпо, като единствено техническите проблеми на Subaru Impreza WRC2007 в петък следобед му попречиха да атакува по челните позиции.

Четирите точки на Петер и подиумът на неговия съотборник Крис Аткинсън са прекрасно постижение за екипа на Subaru, който през последните две години е твърде далеч от нивото на заводските отбори на Citroen и Ford. Въпреки че развойната дейност по Impreza WRC2007 приключи и всички усилия бяха пренасочени към новата генерация рали автомобил, екипът на Дейвид Ричардс спечели десет точки и заема второ място в класирането при производителите.

Завръщането на "лудия италианец" 

Джиджи Гали се завърна подобаващо в Световния рали шампионат. Бившият заводски пилот на Mitsubishi завърши на шеста позиция още в първия си старт за Stobart VK M-Sport. Постижението на ексцентричния италианец е значимо с оглед на факта, че Гали няма никакъв опит с Focus RS WRC. Комбинацията с Франсоа Дювал се оказа печеливша за екипа на Stobart, който спечели 8 точки още в първия старт за годината. Другите двама пилоти във втория тим на Ford – Хенинг Солберг и Матю Уилсън, завършиха съответно на девета и десета позиция.

Смесени чувства за Suzuki 

Suzuki дебютира с пълна програма в Световния рали шампионат на рали “Монте Карло”. SX4 WRC демонстрира отлична скорост по асфалтовите отсечки в южната част на Франция, но и твърде ниска надеждност. Тони Гардемайстер бе принуден да напусне състезанието, след като в събота вечер неговият двигател прегря. Пер Гунар Андерсон също имаше технически проблеми, особено в първата половина на надпреварата, но с блестящо каране в събота и неделя прогресира до осма позиция. Това е първа точка за Пи Джей в Световния рали шампионат и първи две за Suzuki WRT в отборната надпревара.

Частни амбиции 

Място в челната осмица намери и местната звезда Жан-Мари Куок. Французинът кара частно Peugeot 307 WRC и въпреки ограниченията на морално остарелия автомобил, зае престижната седма позиция. Миналата година в Монте Карло Куок остана само на крачка от зоната на точките, след като завърши девети.

Следващият старт в календара на Световния шампионат е рали “Швеция”. Надпреварата по заледените отсечки на скандинавската държава стартира на 8 февруари.

Коментари

Кирил
Нищо ново под слънцето. И тази година Себ ще мачка. Изненадва ме доброто темпо на SX4 WRC. Ако се справят с ниската надеждност, Suzuki бързо ще станат фактор.

comments powered by Disqus