Себастиен Льоб води убедително и след втория ден на рали “Монте Карло”. Французинът спечели пет от шестте етапа в петък и увеличи аванса си спрямо втория Дани Сордо на 34.3 секунди.
Шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 116,92 километра очакваха пилотите във втория ден от програмата на рали “Монте Карло”. Въпреки сериозната дистанция обаче разместванията в челото бяха минимални.
Подобно на миналата година Citroen C4 WRC нямаше конкуренция и позволи на Себастиен Льоб и Дани Сордо да спечелят всички скоростни етапи от програмата, предвидена за втория ден. Световният шампион бе най-бърз в пет от тях, а неговият млад съотборник доминира във втората отсечка днес.
“Колата е перфектна, такова е и чувството, когато я караш”, сподели в края на деня Льоб. “На този етап съм напълно доволен. Няма какво друго да кажа. Ще продължа да натискам, за да не загубя ритъм.” Неговият съотборник Дани Сордо не бе доволен, тъй като по време на вторите преминавания имаше технически проблем с C4 WRC. “Не знам какво се случи, може би счупен диференциал. Карахме само с един двигателен мост.”
Мико Хирвонен единствен поддържаше темпо, сходно до това на заводските пилоти на Citroen, но въпреки усилията в края на деня изоставаше на близо минута и половина от лидера Льоб. Неговият съотборник в екипа на Ford Яри-Мати Латвала компенсира до известна степен изоставането от снощните два етапа, когато загуби близо 4 минути заради спукана гума, и се движи на девета позиция. Третият официален пилот на Ford Халид Ал-Касими изненадващо намери място в челната десетка още след първата отсечка тази сутрин, но катастрофа на финала на “Сен Пиервил 2” го извади от надпреварата.
Subaru замрази развойната дейност върху Impreza WRC2007, за да насочи всички усилия върху подготовката на новия автомобил, но въпреки това пилотите на отбора поддържаха отлично темпо днес. Крис Аткинсън, за когото рали “Монте Карло” е традиционно силно състезание, се движи четвърти, а Петер Солберг – шести. “Резултатите ме радват, всичко върви добре”, коментира шампионът за сезон 2003 в сервизната зона по обяд. “Вчера, по време на първия етап, загубихме ценно време, но тази сутрин поддържахме добро темпо и нямахме никакви проблеми. Ще продължим да натискаме, пък да видим какво ще се получи.” По време на следобедните преминавания обаче своенравният Impreza WRC2007 изненада Солберг. Автомобилът остана на три цилиндъра за четвъртия етап днес, а на старта на следващия "Бюрзе 2" изгасна.
Основният съперник на Subaru през миналия сезон бе вторият тим на Ford – Stobart VK M-Sport Ford. Въпреки мащабните промени в пилотската линия на Stobart, неговите представители отново са сред водещите претенденти за точките. Двамата номинирани за отборната надпревара - Франсоа Дювал и Джиджи Гали, се движат съответно пети и седми. Белгиецът дори записа второ време на предпоследния за деня етап “Сен Пиервил 2”. Другите двама представители на Stobart – Хенинг Солберг и Матю Уилсън, също набират скорост. Норвежецът е десети, а младият му съотборник – дванайсети.
В четвъртък вечер SX4 WRC на Suzuki демонстрира впечатляваща скорост, но и твърде ниска надеждност. Тони Гардемайстер се оплака от проблеми в антилаг системата и съединителя, а Пер Гунар Андерсон остана само с един двигателен мост, след като задният диференциал на неговия автомобил дефектира. Днес ситуацията не бе по-различна. Още преди старта Пи Джей получи наказание от 40 секунди, тъй като техническият екип на Suzuki се забави с четири минути над позволеното в сервизната зона. Гардемайстер имаше проблеми с турбокомпресора на SX4 WRC по време на сутрешните преминаваня и бързо напусна зоната на точките, за която се пребори в четвъртък вечер. След края на втория ден Пи Джей се движи единайсети, а Гардемайстер - четиринайсети на повече от осем минути зад лидера Льоб.
Шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 132,78 километра очакват пилотите в събота.