Себастиен Льоб (Citroen) е начело и след втория ден на рали „Норвегия”, но лидерът на Ford Мико Хирвонен определено няма намерение да се предава. Разликата между двамата преди последните шест етапа утре е 15 секунди.
Льоб и Хирвонен започнаха бясната надпревара още с първата отсечка тази сутрин. Французинът спечели етапа, но с нищожната преднина от седем десети. В следващите три отново той бе най-бърз, но прибирайки се към обедния сервиз разликата помежду им бе едва десет секунди.
„Видях следите на двамата по снежните преспи отстрани на пътя. Не съм сигурен колко време ще могат да издържат на това темпо”, призна вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала. „Момчетата отпред сякаш летят, така че всичко е възможно.”
Притесненията или по-скоро надеждата на Яри-Мати, че Льоб и Хирвонен ще завършат двубоя си в преспите не се оправда. Въпреки че за следобедните преминавания отсечките бяха по-трудни заради образувалите се коловози, двамата продължиха бясната надпревара по заснежените трасета, като в края на деня Себ се измъкна на петнайсет секунди пред Мико.
„Искаше ми се да мога да съм по отсечките и да гледам как кара Себастиен. Уникален е!”, призна дори тим-шефът на Ford Малкълм Уилсън по време на обедния сервиз. „Мико дава всичко от себе си, вижте също колко изостава Яри-Мати, това е достатъчно показателно за скоростта на Себ. Може да си правите изводите как е минавал по отсечките като погледнете колата му. И предницата, и задницата са очукани от преспите встрани от пътя. Обикновено това се случва с нашите автомобили, не с неговия!”
Латвала завърши деня на трета позиция, а след поредица от силни времена, включително и етапна победа на „Маунтин 2”, Хенинг Солберг (Stobart Ford) се изкачи от седмо на четвърто място. Дани Сордо (Citroen) имаше големи затруднения с коловозите следобед и остана пети.
Бившият пилот на Suzuki Пер-Гунар Андерсон бе на крачка от сензацията в тазгодишното издание на рали „Норвегия”, след като изведе застаряващата Skoda Fabia WRC до петото място в генералното класиране след СЕ12. Проблем със съединителя обаче му попречи да стартира на следващия „Хамар 1” и шведът бе принуден да се откаже.
Петер Солберг заедно със своята Citroen Xsara WRC обаче продължават да се борят самоотвержено със заводските пилоти. По време на сутрешните преминавания бившият световен шампион имаше проблеми с връщането на газта, защото понякога дроселовата клапа оставаше отворена при отпуснат педал. Това обаче не бе всичко. Следобед двигателят му създаваше ядове и при второто минаване на „Маунтин” на моменти караше на три цилиндъра, а по-късно скоростната кутия започна да хвърля масло. Въпреки това Солберг се пребори с Матю Уилсън за шестото място. Разликата между двамата преди последния ден на рали „Норвегия” обаче е само 2,3 секунди.
Челната десетка допълват Урмо Аава (Stobart Ford), Мадс Остберг (Adapta Subaru) и Себастиен Ожие (Citroen Junior). Патрик Сандел, който маркира дебюта на Skoda Fabia S2000 в Световния рали шампионат, продължава да води убедително в категорията на серийните автомобили.
Третият последен ден на рали „Норвегия” включва шест етапа (две преминавания по три отсечки), чиято обща дължина е 126,16 километра. Последният „Будор 2” ще приключи по график малко след 14:00 часа (15:00 българско време).