Световният шампион Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали “Норвегия“. Разликата между него и втория Мико Хирвонен (Ford) обаче е само 2,2 секунди.
Двамата претенденти за титлата наложиха темпо, непосилно за останалите пилоти и още след сутрешните преминавания се откъснаха в челото, като на няколко пъти си разменяха лидерските позиции. Единствено вторият заводски пилот на Ford Яри-Мати Латвала поддържаше скорост, близка до тяхната, но пристигна в обедния сервиз с пасив от близо половин минута.
При следобедните преминавания Мико Хирвонен призна, че не се чувства комфортно заради образувалите се сутринта коловози, но до предпоследния етап за деня удържаше атаките на втория Льоб. На финалната отсечка обаче Себ атакува и оглави класирането с 2,2 секунди аванс.
„Страхотно е да караме по тези пътища, мога да кажа, че наистина се забавлявам“, заяви Льоб в края на деня. „Натисках много здраво, на моменти поемах големи рискове, но ето че сме тук и сме в отлична позиция за втория ден.“
Хирвонен ще има предимство като втори автомобил по отсечките, ако и утре залдените трасета са покрити със сняг, но финландецът отрече да е връщал нарочно газта в последния етап. „Задните ми гуми бяха заминали напълно. Давах всичко от себе си, но не успях да дам по-добро време. Определено не исках да приключа деня така.“
Яри-Мати Латвала, който спечели последното снежно състезание – рали „Швеция 2007“, завърши деня на трета позиция, като разликата между него и лидера Льоб е 26,2 секунди. По време на сутрешните преминавания Латвала обясни, че е доволен от пилотирането си, но твърде изненадан от времената на Себ и Мико. След някои корекции в настройките пилотът на BP Ford вдигна темпото следобед, но остана на близо половин минута зад двамата фаворити.
Четвърти се движи Дани Сордо (Citroen). И докато неговата позиция е сравнително стабилна - пасив от 42,4 секунди спрямо Латвала и преднина от 22,9 спрямо Петер Солберг, то интригата около петото място е впечатляваща.
Солберг стартира рали „Норвегия“ с победа на суперспециалния „Осло“ снощи, но очаквано днес изостана от темпото на лидерите. Съвсем малко време обаче бе нужно на норвежеца да привикне към новия за него Citroen Xsara WRC и въпреки ограничения потенциал на автомобила, завърши деня в челната петица. Само на една десета зад него обаче е друг един пилот, пострадал от кризата в автомобилното производство – Пер-Гунар Андерсон. Бившият заводски пилот на Suzuki, който също разчита на твърде остарял представител в А8 – Skoda Fabia WRC, за изненада на всички спечели два от етапите следобед (СЕ6 и СЕ7), завърши трети на деветия и изскочи от десета на шеста позиция.
В битката за челната петица се намеси и пилотът на Stobart Ford Хенинг Солберг. Норвежецът имаше проблеми с настройките сутринта, но следобед вдигна оборотите и завърши деня семи, само на 7,8 секунди зад своя брат Петер.
Матю Уилсън (Stobart Ford), Себастиен Ожие (Citroen Junior) и Урмо Аава (Stobart Ford) допълват челната десетка. Представителите на норвежкия Adapta WRT, който пое заводските автомобили на Subaru, срещнаха огромни затруднения в опитите си да зарадват местните фенове. Мадс Остберг трябваше да кара с отворени прозорци през по-голяма част от деня, тъй като имаше проблеми със заледяването на челното стъкло, а Андерс Грьондал изхвърча от пътя в петия етап и изгуби близо десет минути. Двамата се движат съответно на 13-а и 29-а позиция.
В категорията на серийните автомобили Патрик Сандел, който дебютира с екипа на Red Bull и Skoda Fabia S2000, водеше изключително оспорвана битка с местната звезда Андреас Микелсен (Subaru Impreza WRX) до осмия етап. На него обаче Микелсен излетя от пътя, загуби близо три минути и остави Сандел необезпокояван начело с повече от две минути преднина спрямо излезлия на втора позиция Арминдо Араужо (Mitsubishi lancer Evo 9).
Вторият ден на рали „Норвегия“ включва осем етапа (четири отсечки с по две преминавания) с обща дължина 118,94 километра. Льоб ще стартира на „Маунтин 1“ в 07:53 (08:53 българско време).