Себастиен Льоб (Citroen) увеличи преднината си в класирането за Световния рали шампионат на 38 точки, след като спечели рали „Нова Зеландия”. Това е пета победа за французина през този сезон, който трябваше да спори здраво със съотборника си Мико Хирвонен, за да я постигне.
Citroen доминираше изцяло в надпреварата с изключение на първия етап, който бе спечелен от Яри-Мати Латвала (Ford). Стратегията на финландеца да бъде последен WRC автомобил по отсечките обаче се оказа печеливша само в отварящия етап, тъй като заради мокрите трасета Хирвонен и Льоб в челото на колоната поддържаха по-добро темпо. Успоредно с това, в опитите си да навакса изоставането, натрупано при сутрешните минавания в петък, Латвала излетя от пътя в седмия етап и изгуби над 4 минути успоредно с всякакви шансове за победата.
От този момент нататък Хирвонен и Льоб останаха необезпокоявани в челото, като осемкратният световен шампион имаше минимлано предимство. То се запази и след втория ден, когато от Citroen наредиха на двамата си пилоти да спрат с атаките и да запазят позиции до финала. По този начин Льоб спечели петатата си победа от началото на сезона и се откъсна на 38 точки пред Хирвонен в класирането при пилотите.
Петер Солберг (Ford) сгреши при избора на гуми в петък сутрин, което на практика го остави без всякакви шансове за победата твърде рано. Третото място на световния шампион за 2003 г. обаче е далеч по-добро постижение от седмото на Яри-Мати Латвала, който все пак се реваншира с победа в „пауърстейджа”.
M-Sport бе на път да намери място в челната петица и с двамата си пилоти. Битката между Евгени Новиков и От Танак за четвъртото място обаче завърши с отпадане на естонеца две отсечки преди финала. По този начин Тиери Нювил, който в Нова Зеландия стартира с отбора на Насер Ал-Атия и неговия Citroen DS3 WRC, завърши пети, печелейки три от седемте етапа в неделя.
Грешен избор на гуми и проблеми с трансмисията в петък принудиха Дани Сордо да се откаже от битката за подиума и в крайна сметка да завърши на шеста позиция. Двете етапни победи, които испанецът записа на суперспециалния в неделя, обаче показаха, че подготвеният от Prodrive MINI JCW WRC има по-голям потенциал. Арминдо Араужо, който кара за официалния отбор на MINI, представян от Motorsport Italia, завърши осми, следван от Кен Блок (Monster Ford). Манфред Щол пък маркира завръщането си в Световния шампионат, печелейки последната точка с автомобила на Даниел Оливейра (Ford Fiesta), който трябваше да пропусне старта в Нова Зеландия.
Следващият кръг от WRC е рали „Финландия”, което започва на 2 август.