Мико Хирвонен е начело след първия ден на рали „Нова Зеландия” с аванс от 27,8 секунди спрямо световния шампион Себастиен Льоб.
Пилотът на BP Ford започна отлично надпреварата и след сутрешните преминавания излезе начело с аванс от 5,3 секунди спрямо своя съотборник Яри-Мати Латвала и 9,4 спрямо Льоб. При следобедните обаче французинът вдигна оборотите и въпреки трудностите, съпътстващи първия автомобил по отсечките, излезе на второ място с пасив от седем десети преди последния класически етап.Мнозина прогнозираха, че Себ ще спечели отсечката, а BP-Ford отново ще заложи на изпитаната тактика за осигуряване на по-добра стартова позиция за втория ден от надпреварата. Льоб обаче не можа да запали своя автомобил на старта и потегли с три минути закъснение. По правилник за всяка пресрочена минута състезателят получава десет секунди наказание, ето защо вместо да води с 2.2 секунди, французинът изостана в края на деня с 27.8 спрямо лидера Хирвонен.
Втората стартова позиция ще даде предимство на Себ за съботния ден от надпреварата, когато Мико ще чисти отсечките. Пилотът на Citroen обаче е категоричен, че проблемите с двигателя не са част от стратегията на тима: „Натиснах стартера и колата не запали”, коментира Льоб в края на деня. „Опитахме всичко. В крайна сметка се върнахме назад, бутнахме автомобила и накрая запали. Никаква тактика няма в случая.”
Хирвонен също бе категоричен, че проблемите на световния шампион не са стратегически. „Не знам какво се случи, но Себ имаше затруднения на старта”, коментира пилотът на BP Ford. “Изглежда, че утре ще съм първа кола по отсечките, но днес намерихме отличен ритъм, така че се чувствам уверен.
Все пак екипът на Ford приложи изпитаната стратегия с осигуряване на по-задна стартова позиция, но благодарение на втория си пилот Яри-Мати Латвала. Финландецът върна газта в края на СЕ 4.2 и пусна Льоб пред себе си, но завърши на четири десети пред четвъртия Дани Сордо. На суперспециалния „Мистъри Крийк” пилотът на Citroen мина пред него, но редът на стартиране се определя от резултатите по класическите осечки, което означава, че утре Лавала ще е трета кола по трасето. „Мисля, че третото място е по-добро от второто, но нека изчакаме, за да видим как ще започне втория ден от състезанието”, коментира Латвала.
Крис Аткинсън (Subaru) се движеше пети след сутрешните преминавания, но 14 километра след началото на четвъртия етап катастрофира. Австралиецът все пак продължи, но 500 метра преди финала неговият двигател отказа и той бе принуден да се оттегли от надпреварата. От това се възползва Франсоа Дювал (Stobart, Ford), завършил деня на пета позиция. Заместникът на контузения Джиджи Гали изостава на минута и половина спрямо лидера Хирвонен, но разполага с 33,4 секунди аванс спрямо шестия Урмо Аава (Citroen C4 WRC).
Петер Солберг (Subaru) имаше технически проблеми сутринта и загуби минута и половина след първите преминавания. Бившият световен шампион вдигна оборотите следобед, но завърши деня на седма позиция с 2:25.8 минути пасив. Челната осмица допълни Пер Гунар Андерсон (Suzuki SX4 WRC), след като Матю Уилсън (Stobart, Ford) получи повреда в скоростната кутия и не завърши деня.