Ford и Citroen ще заложат на различни стратегии за предстоящото рали „Нова Зеландия”, седми кръг от Световния шампионат. Яри-Мати Латвала ще стартира последен от WRC автомобилите, а Мико Хирвонен – първи.
Латвала, който отново бе най-бърз в квалификационния етап, предпочете да остави задачата с чистенето на макадама на своите съперници и избра последната стартова поцизция. Ако край Оуклънд вали обаче, неговите сметки обаче могат да се объркат. Другият минус за финландеца ще са камъните, които обикновено изскачат на пътя след няколко минавания.
„Утре потегляме на юг, където по отсечките има много повече за чистене отколкото съм виждал преди”, обяснява Латвала. „Смятам, че ни очаква дълъг ден и етапите ще се изчистят с напредването му, но искахме да сме по-назад и да се възползваме максимално от предимството, което ще имаме сутринта.”
Бившият съотборник на Латвала Мико Хирвонен, който през тази година подписа със Citroen, избра да води колоната, докато настоящият му във Ford Петер Солберг избра да потегли втори след много дълго обсъждане с ръководството на Синия овал. Световният шампион Себастиен Льоб (Citroen) допълва челната тройка.
- Мико Хирвонен
- Петер Солберг
- Себастиен Льоб
- От Танак
- Дани Сордо
- Яри Кетомаа
- Евгени Новиков
- Манфред Щол
- Кен Блок
- Амриндо Араужо
- Пауло Нобре
- Тиери Нювил
- Яри-Мати Латвала