Пилотът на Citroen Себастиен Льоб имаше една единствена цел тази сутрин – да завърши втория ден от рали „Нова Зеландия” като лидер в надпреварата. И успя… Световният шампион излезе начело с минимален аванс от 1,7 секунди спрямо Маркус Грьонхолм.
Грьонхолм стартира съботния ден с преднина от цели 13 секунди спрямо основния претендент за титлата Себастиен Льоб. Още в първия етап обаче тя бе намалена на 9,9 секунди. Финландецът отговори с победа във втората скоростна отсечка и увеличи разликата на 14,9 секунди. Постепенно обаче температурите се повишиха, а макадамовите трасета изсъхнаха, което се оказа сериозен проблем за фирмения пилот на BP-Ford. Той започна да губи сцепление, като след осмия етап „Франклин” преднината му бе само 3,6 секунди.
Битката продължи и след задължителния сервиз. Льоб бе перфектен и след две етапни победи следобед (включително и в последната отсечка „Те Акау Норт”) излезе начело във временното класиране. До финала на надпреварата обаче остават цели 96 състезателни километра в неделя, които могат напълно да преобърнат битката в челото.
Другият пилот на BP-Ford Мико Хирвонен завърши втория състезателен ден с трето време. Младият финландец, който за пореден път се оказва без конкуренция за подиума, но и без шансове за победата, изостава с 1:12.5 минути спрямо лидера Себастиен Льоб.
Яри-Мати Латвала, победителят от рали „Нова Зеландия 2006” в група N, се движи стабилно четвърти. Пилотът на Stobart е доволен от темпото си, но по време на обедния сервиз призна, че е направил погрешен избор на гуми за сутрешните хлъзгави и мокри отсечки.
Пети завърши Крис Аткинсън, който въпреки че атакува финландеца, така и не успя да се пребори за четвъртата позиция. Пилотът на Subaru също имаше проблеми с гумите, избирайки прекалено мека опция за сутрешните преминавания. Той има пасив от 10,5 секунди спрямо Яри-Мати Латвала, което предвещава сериозна битка в оставащите до финала 96 състезателни километра.
Вторият пилот на Citroen Дани Сордо завърши деня с шесто време, изоставайки на 36,6 секунди от Аткинсън. Младият испанец направи коректен избор на гуми, но се оплакваше от прекомерно завиване на C4 WRC по време на сутрешния тур. Сордо има минимален шанс да се бори за петата позиция, но след провалите в последните три състезания и финалът ще бъде успех.
Седми във временното класиране завърши Петер Солберг, който отново не можа да се справи с техническите проблеми на Impreza WRC2007. Норвежецът сподели, че ситуацията се е влошила още повече спрямо вчерашния ден, но въпреки това успя да запази позицията си.
Урмо Аава заема последното място в зоната на точките. Естонецът изпревари Хенинг Солберг, чийто двигател прегря по време на осмия етап „Франклин”. Пилотът на Stobart загуби цели четири минути, тъй като бе принуден на два пъти да спира, за да чисти калта от радиатора на Focus RS WRC 06, станала причина за прегряването.
Третият представител на Subaru Шави Понс отново не стигна до финала. 26 километра след старта на „Франклин” той направи впечатляващо преобръщане. Екипажът се отърва невредим, но бе принуден да се оттегли от надпреварата. Само за два дни Понс и неговият навигатор Амиго допуснаха две фатални грешки.
Рали „Нова Зеландия” – ден втори
1. С. Льоб Citroen C4 WRC 2:47:25.1
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 07 + 1.7
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 07 + 1:12.5
4. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 + 2:02.3
5. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 + 2:12.8
6. Д. Сордо Citroen C4 WRC + 2:49.4
7. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 + 3:25.9
8. У. Аава Mitsubishi Lancer WRC + 7:17.2
9. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 + 8:35.5
10. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 + 8:45.2