Маркус Грьонхолм стартира по прекрасен начин рали „Нова Зеландия”. След първия ден на надпреварата временният лидер в шампионата на пилотите има аванс от 13 секунди спрямо втория Себастиен Льоб.
Първите две скоростни отсечки оказаха най-голямо влияние върху развитието на надпреварата. Перфектен избор на гуми гарантира на Грьонхолм две етапни победи и впечатляващ аванс от близо 15 секунди спрямо втория Себастиен Льоб. Настоящият световен шампион не уцели точната каучукова смес и въпреки отличното си каране изостана сериозно спрямо основния претендент за титлата.
Дъждът, който се изсипа в региона на Хамилтън през нощта, се оказа благосклонен към Грьонхолм. „Условията на трасето и перфектният избор на гуми ми помогнаха да изляза начело”, заяви финландеца по време на обедния сервиз. „Не се чувствам на 100 процента, а дългият втори етап ме измори повече от обикновено. Нашите планове включваха сериозна атака в началото на надпреварата. Изпълнихме ги прекрасно. Времето не беше ясно, което означава, че изборът на гуми за следобедните преминавания отново няма да е лесен”, допълни пилотът на BP-Ford, който все още се възстановява от прекарания наскоро грип.
Грьонхолм направи отново правилния избор следобед, но и Себ не сгреши. Французинът отговори с две етапни победи, но темпото на неговия съперник съвсем не бе по-слабо. Маркус се движеше стабилно втори, но позволи разликата да бъде намалена с 1,3 секунди. След смяната на гумите и корекциите по настройките Льоб бе значително по-доволен от поведението на своя автомобил. “C4 WRC се представи добре. Имах възможност да атакувам първата позиция и да намаля аванса на Грьонхолм. Уцелихме правилните настройки, което ме кара да бъда оптимист за оставащите километри до края на надпреварата”, коментира трикратният световен шампион.Мико Хирвонен отново бе най-бързият пилот във втория ешелон. Младият финландец спечели четири поредни трети места, но разликата му спрямо първия в края на деня бе цели 49,2 секунди. Това се дължи на недотам удачния избор на гуми при първото преминаване на отсечките.
Последният за деня пети етап бе суперспециалният „Мистери Крийк”. Спечели го пилотът на Subaru Крис Аткинсън, който завърши петъчната надпревара на четвърта позиция. Неговият съотборник Петер Солберг за трето поредно състезание имаше трудности с управлението на своенравния Impreza WRC2007. “Ситуацията е твърде, твърде лоша”, заяви норвежецът след финала на четвъртата отсечка. „Не мога да се движа по-бързо, сякаш моят автомобил е само с две задвижващи колела.” Въпреки проблема в диференциалите обаче Солберг завърши деня със седмо време.
Трудности в първия ден на рали „Нова Зеландия” имаха също Шави Понс и Манфред Щол. Третият пилот на Subaru изхвърча от пътя два-три километра след началото на третия етап и не можа да продължи. За Щол надпреварата приключи по време на предпоследната скоростна отсечка. Все още не е ясно каква е причината Xsara WRC да остана безмълвна.
Рали „Нова Зеландия” – ден първи
1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 07 1:27:20.1
2. С. Льоб Citroen C4 WRC + 13.0
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 07 + 49.2
4. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 + 1:21.4
5. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 + 1:29.2
6. Д. Сордо Citroen C4 WRC + 1:33.5
7. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 + 1:48.5
8. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 + 2:17.2
9. У. Аава Mitsubishi Lancer WRC + 3:26.6
10. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 + 4:29.7