Себастиен Ожие (Citroen C4 WRC) е начело след втория ден на рали „Нова Зеландия”, но само на 5,3 секунди зад него е световния шампион Себастиен Льоб (Citroen), който навакса напълно изоставането си от петък.
Себ стартира втория ден на рали „Нова Зеландия” с пасив от 1:19.8 минути, след като в четвъртата петъчна отсечка се удари в един от мостовете и повреди вратата на своя Citroen C4 WRC. Блестящата атака в събота обаче – шест етапни победи, го изведе от седма на втора позиция с пасив от 5,3 секунди спрямо Себастиен Ожие, спечелил останалите две отсечки днес.
„Това беше един наистина уникален ден. Карахме на пълна газ от старта до финала и вече сме само на крачка от първото място”, коментира световният шампион. „На пет секунди сме зад Себастиен, така че всичко е възможо. Наистина съм много щастлив. Нямаше как да се справя по-добре.”
Ожие стартира съботния ден от трета позиция зад Петер Солберг (Citroen C4 WRC) и Яри-Мати Латвала (Ford), но мина пред двамата още след първия етап тази сутрин. Чистенето на отсечките затрудни Солберг и Латвала, което позволи на французина да се откъсне пред тях, но не и да задържи аванса си спрямо Льоб. „Сутринта карахме добре и се опитахме да натиснем наистина здраво, но Себастиен е прекалено бърз”, коментира Ожие в края на деня.
Заводският пилот на Ford Латвала е трети във временното класиране, на половин минута зад Ожие. Финландецът призна, че е бил прекалено внимателен днес, но и че е имал проблем с адаптацията към записките при сухите трасета, след като по време на тренировките около Оукланд валя. Дани Сордо (Citroen) завърши деня на четвърта позиция, като авансът му спрямо петия Петер Солберг е 6,1 секунди. „Опитах да карам на пълна газ, но беше много трудно, особено ако спираш в последния момент. Много лесно напускаш състезателната линия”, обясни испанецът на финала.
Опитите на Солберг да спечели първата си победа след 2005 г. приключиха днес, след като разликата между него и Ожие клони към минута. „Преди старта знаех, че ще бъде много трудно, но сутринта имаше толкова много за чистене, че нямаше какво да направя”, обясни норвежецът, който бе лидер на колоната.
Заводският пилот на Ford Мико Хирвонен изоставаше на 20,2 секунди в края на петъчния ден, но още на първата отсечка тази сутрин се завъртя и изгуби повече от двайсет секунди. „Опитах се да натискам здраво, но допуснах грешка”, коментира Мико, който се движи на незавидната шеста позиция преди последния ден от надпреварата. „Помислих, че съм повредил окачването, но за щастие грешах.”
Матю Уилсън (Stobart Ford) започна втория ден с нова скоростна кутия, след като имаше проблеми с нея в петък. Той се движи седми, като авансът му спрямо осмия Хенинг Солберг (Stobart Ford) е повече от две минути. Челната десетка допълват Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000), който е лидер в S-WRC, и Федерико Вийагра (Munchi’s Ford).
Третият последен ден на рали „Нова Зеландия” включва само четири етапа (две минавания по две отсечки) с обща дължина 81,7 километра. Ожие ще поведе колоната в 8:38 (23:38 в събота по българско време), а предварителните резултати ще станат ясни около 12:00 (03:00), когато финишира последната „Уанга Коуст 2”.