Себастиен Льоб спечели рали „Нова Зеландия, след като предпоследната отсечка препъна двамата пилоти на BP Ford.
Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала стартираха „Уаанга Коуст” от първа и втора позиция, а Льоб изоставаше на повече от 15 секунди, след като се завъртя на първия етап тази сутрин. Спукана гума и грешка костваха на водещия пилот в BP Ford близо минута, а Латвала отпадна, след като удари камък и повреди радиатора на своя Focus RS WRC 08.
Двойнa победа за Citroen
„Щастлив съм, естествено!”, коментира Себ на финала. „Състезанието беше наистина трудно, всичко се променяше постоянно, като и стратегията този път изигра своята роля. Уикендът беше наистина дълъг. Жалко за това, което се случи с Мико, защото той се справяше наистина добре. Но в този спорт е така. Битката беше наистина добра.”
„Сутринта имах проблеми. Не можах да наваксам изоставането си, а и допуснах грешка. В този момент си мислех, че съм изгубил състезанието и че мога единствено да се боря за втората позиция, но ето, че отново спечелих”, завършва Себ.
Перфектният резултат за Citroen допълни Дани Сордо, който се възползва от проблемите на Хирвонен и Латвала, за да завърши на втора позиция. „Наистина съм много щастлив, защото този резултат е доказателство за прогреса ми на макадам”, коментира испанецът.
Тотален провал за Ford
Крахът на Ford допълни водещият пилот на Stobart VK M-Sport Ford Франсоа Дювал, който също отпадна на „Уаанга Коуст”. До този момент белгиецът се движеше стабилно пети, но изтърва един десен завой, с което приключи и първото му макадамово състезание във WRC тази година.
В зоната на точките
Отпаданията на Латвала и Дювал изведоха Петер Солберг (Subaru) на четвърта позиция. Норвежецът имаше проблеми с окачването в петък и загуби много време, но донякъде навакса изоставането си в събота. Преди старта на третия ден от надпреварата Солберг се движеше на три секунди зад Урмо Аава (Citroen C4 WRC), но след като естонецът се завъртя на първата отсечка, мина пред него. Въпреки проблемите частният пилот на Citroen напълно оправда ръководството на фирмения тим, подкрепило го за старта в Нова Зеландия, след като завърши на престижното пето място.
Suzuki също записа впечатляващ успех, след като пласира и двамата си пилоти в зоната на точките. Пер-Гунар Андерсон пука на два пъти гуми на фаталната за Ford предпоследна отсечка, но завърши шести, а Тони Гардемайстер имаше проблеми с изтичане на хидравличната течност, но също финишира и то на седма позиция.
Последен в зоната на точките завърши пилотът на Munchi’s Федерико Вийагра. Неговият съотборник Хенинг Солберг се добра до деветата позиция, след като още в петък изгуби всякакви шансове за по-предно класиране заради проблеми със сервото на Focus RS WRC 07.
P-WRC
Рали „Нова Зеландия” бе и кръг от поддържащия шампионат на ФИА за серийни автомобили. Победителят в „джуниър” сериите от Финландия Мартин Прокоп завърши десети в генералното класиране, което му гарантира и победата в P-WRC.
Следващия старт в календара на Световния рали шампионат е след месец в Испания (2-5 октомври).