Броени дни преди повторната поява на рали “Португалия” в календара на Световния шампионат, организаторите на надпреварата са оптимистично настроени относно предстоящото събитие.
Подготовката на суперспециалния етап, разположен на “Естадо Алгарв”, е на финалната права. Трасето вече е достатъчно улегнало и организаторите се надяват, че ще издържи без особени проблеми на първия тест в четвъртък, който ще предшества старта на същинската част от надпреварата в петъчната сутрин.
Продажбите на билетите за суперспециалните етапи надхвърлиха всички очаквания. Пропуските и за двете преминавания по нестандартното трасе са разпродадени преди седмици. Близо 30000 почитатели се очаква да наблюдават на живо завръщането на Португалия в календара на Световния рали шампионат в четвъртък вечер, както и финалната надпревара, комбинирана с официалната церемония по връчването на наградите в неделя.
За първи път през сезон 2007 пилотите в Световния рали шампионат ще имат възможността да изпробват европейския макадам. Скоростните етапи около Алгарв са абсолютно непознати за голяма част от пилотите. Мико Хирвонен, който се състезава за BP-Ford, има известен опит с трасето, тъй като през 2005 година участва в Португалия със Subaru Impreza група N и финишира втори. Ford Focus RS WRC 06 обаче предполага коренно различен начин на управление, което неутрализира в значителна степен предимството на младия финландец.
Единственият пилот, който има опит с WRC автомобил, е Дани Сордо. 23-годишният испанец застана зад волана на нулевия Citroen Xsara WRC през сезон 2006, но специфичната функция, която изпълняваше, го принуди да се съсредоточи изцяло върху сигурността, а не към състезателните постижения. И все пак Сордо е с една крачка напред спрямо колегите си, след като през 2005 година спечели надпреварата при автомобилите с две задвижващи колела. C4 WRC вече доказа, че има огромен потенциал на макадам, което определено поставя младия испанец сред фаворитите за първото място.
Съотборникът на Сордо Себастиен Льоб ще използва инерцията, която натрупа в Мексико и отново ще гони победата. Световният шампион обаче ще срещне съпротивата на временния лидер при пилотите Маркус Грьонхолм, който обеща да затрудни в максимална степен Себ на европейска земя. Не трябва да отписваме и екипа на Subaru, който ще разчита на страхотния потенциал на новата Impreza WRC2007 и на двамата талантливи пилоти Петер Солберг и Крис Аткинсън.
В битката за челно класиране ще се включи и местният рали шампион и победител от миналогодишното издание на надпреварата Арминдо Араужо, който ще застане зад волана на Mitsubishi Lancer WRC. 29-годишният португалец участва в шампионата за серийни автомобили през сезон 2007 и още на първия старт в Швеция през февруари финишира на престижната четвърта позиция. С помощта на местните фенове и подкрепата на Mitsubishi, той ще се бори рамо до рамо със звездите на Световния рали шампионат и ще има шанс да демонстрира уменията си зад волана на конкурентен автомобил от група A8.