Себастиен Ожие (Citroen) е начело след втория ден на рали „Португалия”. Французинът има аванс от над половина минута спрямо своя съотборник Себастиен Льоб. Истински кошмар се развихри за екипа на Ford във втората половина на деня.
Съботния ден на рали „Португалия” започна така, както се и очакваше – с много силна атака на Citroen и проблеми за двамата пилоти на Ford, които трябваше да чистят отсечките като лидери на колоната. Още след първия етап Мико Хирвонен се смъкна от втора на четвърта позиция, а авансът на Яри-Мати Латвала в челото бе стопен на 3,8 секунди.
По всичко личеше, че двамата Себ ще оглавят класирането още след втората отсечка днес, но тя се разви по-много странен начин. Мико Хирвонен спука гума и бе напълно наясно, че губи всички шансове за победата. Ето защо той реши да съдейства на своя съотборник. Финландецът бързо сложи резервната и моментално се върна на отсечката, като реши да не пропуска движещия се зад него Себастиен Льоб. Заради прахоляка, който се носеше зад Мико, световният шампион изгуби повече от половин минута и единствената пряка заплаха за Яри-Мати Латвала бе Ожие. Разликата между двамата бе 5,6 секунди, които Малкия Себ стопи още на следващата отсечка, за да оглави класирането преди обедния сервиз.
Шансовете на Латвала все пак съвсем не бяха лоши, тъй като чистенето на отсечките нямаше да е фактор следобед. На предпоследния „Васкао 2” обаче финландецът скъса полуоска и загуби половин минута, а на финалния ”Луле 2” спука и гума, в резултат на което се смъкна на третото място, но на повече от 4 минути зад лидера Ожие.
Хирвонен също се препъна при второто минаване на „Луле. „Задното окачване просто се разби”, коментира пилотът на Ford, който заема пета позиция във временното класиране. „Наистина нямам идея защо. Не излизали от пътя никъде, на места имаше някои по-сериозни камъни и явно те са причината, макар че може да се счупило от само себе си.”
Проблемите на Ford оставиха Ожие и Льоб необезпокоявани в челото, като Малкия Себ има аванс от 37,6 секунди спрямо своя съотборник. По всяка вероятност той няма да търпи сериозна промяна утре, тъй като Оливие Кенел няма как да позволи на двамата си пилоти да се атакуват при толкова сериозна преднина спрямо третия Латвала и евентуално да повторят нелепата ситуация от рали „Мексико”, когато Ожие отпадна в последния ден.
Матю Уилсън (Stobart Ford) излезе на четвърта позиция след проблемите на Мико с окачването, но разликата между двамата е само 5,7 секунди и по всяка вероятност още в първия неделен етап заводският пилот на Ford ще мине пред Уилсън. Хенинг Солберг (Stobart Ford) водеше много оспорвана битка с Матю през целия ден, но на „Васкао 2” спука гума и вече изостава на повече от две минути от него, макар че продължава да се движи шести.
Кими Райконен (Ice 1 Racing) и Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) ще си оспорват седмата позиция в неделя, след като Арминдо Араужо отпадна от надпреварата. Португалецът се представяше отлично при дебюта на MINI John Cooper Works S2000, но първо двигателят му започна да създава проблеми, после спука гума на „Алмодовар 2” и в крайна сметка отпадна на седващия етап.
Решението на Петер Солберг да използва системата „супер рали” вчера се оказа наистина добър ход, защото днес частният пилот на Citroen спечели три етапа и се изкачи на деветото място. Челната десетка допълва Денис Куиперс (Ferm Powertools WRT).
Третият последен ден на рали „Португалия” включва четири етапа (две отсечки, които се карат два пъти) с обща дължина 104,86 км. Финалът е планиран приблизително за 14:00 (16:00 българско време).