Себастиен Ожие (VW) спечели по категоричен начин рали „Португалия“, изпреварвайки с над на минута втория Мико Хирвонен (Citroen). Яри-Мати Латвала (VW) също се качи на подиума, въпреки че имаше технически проблеми в третия ден от надпреварата.
Единственият момент, в който Ожие не оглавяваше класирането, бе след втория етап, спечелен от Мадс Йостберг. Пилотът на M-Sport обаче катастрофира в третия заради грешка в записките и остави необезпокояван французина в челото на класирането. Дори и проблемите в съединителя при сутрешните минавания в неделя не спряха устрема на Ожие, който не само че спечели третата си поредна победа, но взе и първото място в „пауърстейджа“. По този начин пилотът на VW вече има 54 точки преднина спрямо Мико Хирвонен в шампионата на пилотите.
Финландецът отново изоставаше сериозно спрямо лидерите като чисто темпо, но благодарение на типичното си постоянство завърши на втора позиция. За да се случи това обаче първо трябваше да отпаднат Мадс Йостберг и Дани Сордо (Citroen), а впоследствие Яри-Мати Латвала да получи повреда в силовото предаване на своя автомобил. Финландецът кара два етапа в неделя само със задно предаване и въпреки това удържа третото място.
Към списъка на отпадналите се присъедини и Тиери Нювил (Ford), който разби своето окачване в шестия етап. Това изведе Евгени Новиков (Ford) и Насер Ал-Атия (Ford) на престижните четвърто и пето място. Андреас Микелсен завърши шести при дебюта си с екипа на VW, а челната десетка допълниха Мартин Прокоп (Ford), Мадс Йостберг, който в събота стартира отново по системата „супер рали“, Калид Ал-Касими (Citroen) и победителят във WRC-2 Есапека Лапи (Skoda).
Рали „Португалия“ маркира и дебюта на Роберт Кубица в Световния рали шампионат. Полякът започна отлично и се движеше втори във WRC-2 след последния същински етап в петък, но отпадна по време на прехода към суперспециалния в Лисабон заради многото спукани гуми. В събота Кубица се възползва от системата „супер рали“ и се върна по отсечките, но за съжаление отново не завърши - този път заради повреда в хидравличната система за смяна на предавките на неговия Citroen DS3 WRC. Все пак полякът стигна до финала в неделя на шеста позиция във WRC-2 и 20-и в общото класиране.
Следващият кръг от WRC е в Аржентина (01-04 май), където Себастиен Льоб отново ще кара за екипа на Citroen.