Себастиен Ожие (Citroen Junior) спечели рали „Португалия” и първата си победа във WRC. 26-годишният французин удържа атаките на своя съименник и сънародник Себастиен Льоб (Citroen) и завърши с аванс от 7.9 секунди.
Рали „Португалия” постави екипа на Ford на колене, след като заводският пилот на Citroen Дани Сордо направи победата на французите тройна. Мико Хирвонен завърши четвърти след грешка на Петер Солберг в последната отсечка, а съотборникът му Яри-Мати Латвала не стартира днес, тъй като повредите по неговия Focus RS WRC 09 бяха твърде сериозни след катастрофата вчера, за да може той да се възползва от системата „супер рали”.
Една предизвестена победа
Преди три седмици на рали „Нова Зеландия” само три завоя не стигнаха на Ожие, за да спечели първата си победа. Спукана гума пък му отне лидерската позиция в Турция през април. Този уикенд обаче шансът бе на страната на французина. Доколкото в случая може да се говори за шанс, тъй като Ожие направи страхотна атака в петък, с която се откъсна в челото, кара изключително силно и в събота, за да запази първата си позиция, а в неделя парира атаките на шестктратния световен шампион Себастиен Льоб.
Заводският пилот на Citroen спечели всички етапи днес без суперспециалния, като още в първия навакса 6,2 секунди от аванса на Ожие. Във втория Големия Себ бе с 4,8 секунди по-бърз и разликата бе намалена на 10 секунди. При вторите преминавания обаче Малкия Себ поддържаше сходно темпо с това на своя съотборник, справи се отлично с гумите въпреки тежките условия и пое към суперспециалния етап на стадион „Алгарве” със 7,7 секунди аванс. А там разликата между двамата бе две десети и то в полза на Ожие, който със спечелните 25 точки излезе на втора позиция в шампионата на пилотите.
Двамата Себ на финала
„Просто перфектно”, заяви щастливият Ожие след финала. „Това беше един удивителен уикенд. Натисках здраво още от първия етап, като не спрях до финала. Битката беше страхотна през цялото време. Наистина ми беше трудно да задържам Себ (Льоб) зад себе си.”
„Това, че спечелих първата си победа така, след един впечатляващ двубой със Себ, е прекрасно. В Нова Зеландия загубих, но още тогава си казах, че когато спечеля първата си победа, ще бъде много по-щастлив. Така и стана!”
Големия Себ също призна успеха на своя по-млад колега. „Справи се отлично, наистина много добре, беше непобедим”, коментира Льоб. „Изгубих прекалено много време в първия ден и после не можах да наваксам изоставането си. Беше наистина много, много бърз и вече определено мога да кажа, че е истински съперник. В Португалия показа, че може да е по-бърз от всички нас. За мен второто място е добър резултат с оглед на шампионата. Важно беше да спечелим тези точки.”
Битка до последния метър
По изключително интересен начин се разви и битката за последното място на подиума. Петер Солберг потегли трети тази сутрин, но имаше проблеми със сервото при първите минавания и изгуби позицията си спрямо Дани Сордо, като разликата между двамата бе само 2,2 секунди. На 6,5 зад норвежеца се движеше пък заводският пилот на Ford Мико Хирвонен. При следобедните минавания Солберг вдигна темпото, но това направи и неговият конкурент от Испания, който в крайна сметка записа първия си подиум през тази година.
Междувременно Хирвонен не се справи добре с мениджмънта на гумите следобед и изоставаше с повече от осем секунди спрямо Петер преди дългия само два километра суперспециален етап. Там обаче бившият световен шампион изтърва един от левите завои и изгуби близо петнайсет секунди, с което и четвъртото място.
В зоната на точките
Матю Уилсън завърши шести, след като неговият съотборник в екипа на Stobart Ford Хенинг Солберг отпадна във втория етап тази сутрин заради технически проблеми. Мадс Йостберг (Subaru Impreza WRC2008) маркира завръщането си в световния шампионат със седмо място, а челната десета допълниха Федерико Вийагра (Munchi’s Ford), третият пилот на Ford Халид Ал-Касими и Кими Райконен (Citroen Junior). Световният шампион във Формула 1 за сезон 2010 все пак спечели последната точка, но не бе доволен от класирането си, тъй като в третия етап днес изпусна един от завоите, счупи предно дясно колело и загуби две места.
Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000) завърши единайсети в общото класиране, но спечели S-WRC категорията. Второто място на Шави Понс (Ford Fiesta S2000) при суперите обаче доближи испанеца до титлата в новосформирания шампионат. При джуниърите победата бе за Кевин Абринг (Renault Clio R3).
С края на рали „Португалия” световният шампионат излиза в едномесечна отпуска. Битката по скоростните отсечки ще бъде подновена на 9 юли, когато в Боровец ще бъде даден стартът на рали "България".
анонимен
И аз казвам Браво! Нека да има повече пилоти като Ожие и като Петер Солберг , за да стане още по-интересен шампионата.
Omega
Малкия Себ порастна - браво!