Световният шампион Себастиен Льоб спечели четвъртата си победа за сезона и се откъсна на десет точки пред втория Мико Хирвонен.
Рали „Португалия” не започна добре за Себ, след като още на първата отсечка в петък той изтърва един от завоите и загуби близо половин минута. С шест етапни победи в събота обаче заводският пилот на Citroen си върна първото място и дори се откъсна на близо половин минута пред втория Мико Хирвонен (Ford). Въпреки че днес Льоб трябваше да разчиства отсечките за пилотите зад него, той даде най-добри времена в сутрешните преминавания и отказа напълно своя преследвач.
След края на предпоследния седемнайсети етап в сервизната зона настъпи леко оживление. Сплитовете, които отборите на Citroen и Ford получиха, сочеха, че Мико е наваксал цели 14 секунди от преднината на французина. Оказа се обаче, че става въпрос за техническа грешка и Льоб с лекота завърши четвъртия си старт за сезона на най-високото място на почетната стълбичка.
Четири поред за Себ
„Невероятно е! С изключение на завоя, който изпуснах в петък, всичко беше перфектно”, заяви щастливият Льоб в края на състезанието. „Нямах никакви проблеми с автомобила. През цялото време карахме на ръба и в крайна сметка спечелихме. Много съм щастлив.”
„В петък си казах: „ОК, не започваме добре, но все още нищо не е загубено!”. Бях много надъхан да наваксам и отново да атакувам Мико. В петък следобед ми беше много по-трудно, очаквах да се справя по-добре, но в събота всичко беше перфектно”, завършва французинът, който спечели четвъртата си поредна победа.
Поредният провал за Ford
„Започнах деня с мисълта, че победата е възможна, но още на първата отсечка всичко беше в прах и осъзнах, че при тези условия няма как да настигна Себастиен”, коментира вторият Хирвонен. „Надявах се да спечеля, но не ми е било писано. Мисля, че второто място беше максимумът за мен. Осемте точки не са лош резултат, особено с оглед на факта, че много пилоти не завършиха.”
За трети пореден път Мико трябваше да се задоволи с второто място, а за трети път през този сезон неговият съотборник в екипа на Ford Яри-Мати Латвала катастрофира. Грешките на младока позволиха на Citroen да се откъсне на цели 24 точки пред Синия овал в шампионата на производителите, след като Дани Сордо завърши рали "Португалия" на трета позиция.
До последния километър
Завърналият се във WRC след 18 месеца почивка Маркус Грьонхолм катастрофира в събота сутрин, което позволи на другия бивш световен шампион Петер Солберг (Citroen Xsara WRC) да се пребори с лекота за четвъртата позиция. В битката за местата от пето до осмо обаче се развихри истинска драма.
Матю Уилсън (Stobart Ford) стартира последния ден с аванс от девет десети спрямо своя съотборник Хенинг Солберг, който се движеше шести. Още на първия етап тази сутрин обаче норвежецът изгуби близо 50 секунди заради замъгленото челно стъкло на неговия Focus RS WRC 08. Четирите точки на Уилсън изглеждаха абсолютно сигурни, но два километра преди финала на последния същински етап (рали „Португалия” завърши със суперспециалния на стадиона в Алграве) британецът катастрофира.
По много сходен сценарий се разви двубоят между частния пилот на Subaru Мадс Остберг и представителя на Citroen Junior Евгени Новиков. Руснакът започна деня с осем десети аванс, но излетя от пътя на СЕ15 и позволи на своя съперник да се изкачи на седма позиция. След отпадането на Уилсън Остберг прогресира с още едно място напред, което е и най-доброто му постижение в Световния рали шампионат досега.
На финала
В зоната на точките попаднаха още седмия Федерико Вийагра (Munchi’s) и третият пилот на Ford Халид Ал Касими, който завърши на осма позиция.
Рали „Португалия” бе и кръг от двата поддържащи шампионата на WRC. В категорията на серийните автомобили триумфира местната звезда Арминдо Араужо (Mitsubishi Lancer Evo 9), а при джуниърите Михал Косцюшко (Suzuki Swift S1600) не срещна никакви затруднения по пътя към победата при отсъствието на двамата лидери в J-WRC Мартин Прокоп и Аарон Буркат.
Следващият старт от Световния рали шампионат е в Аржентина. Какво ще се случи там, вероятно всеки от вас знае отлично - победа за Льоб, второ място за Хирвонен и катастрофа за Латвала. Дали обаче този път инерцията от последните няколко състезания във WRC няма да приключи, предстои да видим между 24 и 26 април.