Пилотът на Citroen спечели шестте етапа във втория ден на рали „Португалия” и се откъсна на 26,8 секунди пред втория Mико Хирвонен (Ford). Бившият световен шампион Маркус Грьонхолм катастрофира още на първата отсечка тази сутрин.
След първия ден на рали „Португалия” Льоб изоставаше на 18 секунди зад лидера Мико Хирвонен, като основната причина за пасива на французина беше грешката, която допусна на „Урике”. Днес обаче петкратният рали шампион бе напълно безпогрешен и след шест етапни победи оглави класирането с аванс от 26,8 секунди спрямо финландеца.„Прекрасен ден за мен”, заяви Себ след последния етап. „Натискахме здраво през цялото време, а и чувствах наистина прекрасно автомобила. Най-важното е, че имаме отлична преднина преди утрешния последен ден. Редът на стартиране може да се окаже решаващ в неделя, но засега съм доволен. Няма как да искам повече. Опитах се да натрупам добър аванс и мисля, че го направих.”
Хирвонен трябваше да стартира първи по отсечките днес и да разчиства повърхностния слой фин макадам и пясък по трасетата, което логично се отрази върху темпото му. „Направих всичко, което беше по силите ми”, призна Мико в края на тринайсетия етап. „Просто Себастиен е по-бърз, няма какво повече да направя. Надявам се, че утре няма да има толкова прах и пясък, които да ни пречат. Остава един ден, ще се опитам, единствено това ми остава.”
Съотборникът на Льоб в екипа на Citroen Дани Сордо се движи трети, а Петер Солберг с частния Citroen Xsara WRC се изкачи на четвърта позиция, след като завърналият се във WRC след година и половина Маркус Грьонхолм катастрофира още в първия етап тази сутрин.
„Признавам, в началото на отсечката бях прекалено ентусиазиран, карах много бързо и се надявах да дам добър резултат”, обяснява двукратният шампион. „Отворих прекалено един ляв завой и със задната част на автомобил ударих някакво дърво. Изхвърчахме от пътя, преобърнахме се, но колата се приземи отново върху колелата. Запалих двигателя, върнахме се на пътя и минахме близо 5 километра, когато двигателят започна да прегрява. Трябваше да спрем. Притеснявам се единствено за мотора. Надявам се да можем да го оправим и да стартираме отново утре.”
Дори и да не стартира в третия последен ден на рали „Португалия”, Маркус сътвори един от малкото ведри моменти за световния шампионат напоследък. Фактът, че финландецът се движеше четвърти, а на моменти и втори, след 18 месеца пауза и с един компромисен автомобил, какъвто е Subaru Impreza WRC2008, обаче е твърде притеснителен. Защо ли? Защото за пореден път се видя, че конкуренцията във WRC е на изключително ниско ниво и че Льоб няма да има никакви проблеми по пътя към рекордната шеста титла.
Но да се върнем отново в Португалия. Двамата съотборници в екипа на Stobart Матю Уилсън и Хенинг Солберг са се вкопчили здраво в битката за петото място, като разликата помежду им е само девет десети в полза на британеца. Подобна е ситуацията между седмия Евгени Новиков (Citroen Junior) и частния пилот на Subaru Мадс Остебрг, който изостава на осем десети зад руснака. Съотборникът на Новиков в „младежкия” Citroen Конрад Раутенбах е девети, докато третият пилот на отбора Себастиен Ожие отпадна заради повреда в кормилната уредба на C4 WRC.
Третият последен ден на рали „Португалия” включва четири същински етапа и суперспециалния на стадиона в Алгарве. 79,97 километра на пълна газ очакват екипажите преди финала на четвъртия кръг в Световния рали шампионат за сезон 2009.