Джандоменико Басо (Ford Fiesta RRC) спечели домашното си рали „Сан Ремо”, а с второто си място Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) се доближи на 25 точки от лидера в шампионата Андреас Микелсен.
Басо оглави класирането още след първата отсечка и в нито един момент не позволи на Копецки да го атакува за първото място. Ключова за успеха на италианеца бе победата му на нощната „Ронде” в петък, с която той се измъкна на близо половин минута пред заводския пилот на Skoda. От този момент нататък за него остана единствено да контролира преднината си в челото и го направи без съществени затруднения в шестте съботни отсечки.
Копецки бе единственият конкурент на Басо в събота, след като другият заводски пилот на Skoda Юхо Ханинен катастрофира на „Ронде” в един от бързите леви завои. При инцидента шампионът за 2010 г. разби ролкейджа на своя автомобил, но за щастие и той, и навигаторът му Мико Маркула се измъкнаха невредими, след като тяхната Skoda Fabia S2000 остана върху покрива на съседната постройка.
Алесандро Перико (Peugeot 207 S2000) допълни подиума, въпреки че остана на повече от две минути зад Басо. Още двама италианци намериха място в топ 5 – Стефано Албертини (Peugeot 207 S2000) и Паоло Андреучи (Peugeot 207 S2000), който спечели седмата си титла в италианския шампионат. Основният му конкурент за отличието Умберто Скандола (Skoda Fabia S2000) отпадна още след втората отсечка.
Крег Брийн (Peugeot 207 S2000) се завърна в IRC сериите и Италия след злощастното рали „Тарга Флорио” с шеста позиция, въпреки че спука гума в седмата отсечка. Фригеш Туран остана седми с подготвения от екипа на Петер Солберг Ford Fiesta S2000, а челната десетка допълниха победителят в IRC 2WD Симоне Кампедели (Citroen DS3 R3T), Пиер Кампана, който разби задния диференциал на своя Peugeot 207 S2000 в петък вечер и Роберто Вескови (Renault Clio R3), преборил се за последната точка.
Силен дебют направи Бриан Буфие с новия Peugeot 208 R2. Французинът завърши 16-и в генералното класиране и седми в IRC 2WD, като неговият резултат бе най-добър в R2 класа. Хари Хънт, за когото това бе първо състезание с Peugeot 207 S2000, остана едва 14-и, след като още във втория етап спука гума и загубни близо четири минути. Първото място при серийните автомобили бе за единайсетия Федерико Гасперети (Renault Megane RS).
Тринайсетият последен кръг от IRC е рали „Кипър” (02 – 04 ноември), където спечелените точки се умножават по две.