Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) спечели предсрочно титлата в IRC сериите, след като триумфира на рали „Сан Ремо”. Основният му претендент в шампионата Ян Копецки (Skoda Fabia S2000) отпадна още във втория етап.
Пилотът на Peugeot Великобритания Крис Мийк стартира рали „Сан Ремо”, предпоследен десети кръг от IRC сериите, само с точка преднина спрямо Ян Копецки, един от най-бързите състезатели на асфалт. В първата отсечка чехът го доказа по категоричен начин, давайки най-добро време. Във втората обаче той катастрофира и улесни до голяма степен задачата на своя конкурент.
При това развитие на ралито Мийк се нуждаеше от победата, за да спечели предсрочно титлата в IRC, но по всичко личеше, че това няма как да се случи. Заради повреда в спирачките британецът изгуби близо двайсет секунди в първия ден, като местната звезда Пауло Андреучи оглавяваше колоната (Peugeot 207 S2000).
Въпреки това Мийк не се предаде и с две етапни победи тази сутрин размаза конкуренцията, излизайки начело във временното класиране. На следващата „Покер” британецът отново остана без спирачки, което още повече завърза битката за първото място както в Сан Ремо, така и в целия шампионат. С победа при второто преминаване на „Трис” и трето време на последната „Фул” обаче Мийк запази първото си място, като по този начин стана първият британец след покойния Ричард Бърнс (световен шампион във WRC за 2001 г.), печелил международен рали шампионат.
„Не сме си и представяли, че това ще се случи”, заяви щастливият Мийк след финала. „Трябва да благодаря на толкова хора за това, че сега съм тук. Аз съм само едно звено от дългата верига хора, които помогнаха това да се случи. Без тях нямаше да успея.”
„Нощните етапи в петък бяха, нека го кажем така, интересни. После обаче влязохме в добър ритъм. Записките ни бяха точни до последния сантиметър и да си призная, не мога да повярвам какви времена дадохме. Имах малко проблеми със спирачките тази сутрин във втората отсечка, и исках да ги обезвъздуша в прехода към следващата. Оказа се обаче, че едната от тръбите се е развалила, така че останахме буквално без спирачки. За щастие следващият етап беше кратък, а и изкачване.”
Изключително драматична бе битката за второто място. Преди последния етап завърналият се в заводския тим на Abarth Лука Росети водеше с 5,6 секунди на третия Никола Вуйо (Peugeot 207 S2000), който бе плътно следван на 8 десети от Паоло Андреучи. Ренато Траваля (Peugeot 207 S2000) бе пети, а Фреди Лоикс (Peugeot 207 S2000) – шести, като разликата между втория Росети и шестия Лоикс бе по-малко от осем секунди. С блестящо каране Траваля спечели последната „Фул” и бе на път да си осигури второто място, но само осем десети не му достигнаха да измести от него Росети. Вуйо се смъкна с едно място назад и финишира четвърти, а Лоикс мина пред шестия Андреучи.
Но това съвсем не беше всичко. На финала се разбра, че Траваля е закъснял с три минути за последната часова контрола и получи 30 наказателни секунди. В резултат италианецът се смъкна от трета на шеста позиция, а Вуйо, Лоикс и Андреучи минаха с по едно място напред.
Подкрепяният от BFGoodrich за старта в Италия Лука Кантамеса (Peugeot 207 S2000) завърши седми, но на повече от минута зад групата на борещите се за второто място, а Юхо Ханинен (Soda Fabia S2000) спечели последната точка. Фансоа Дювал, който замести Антон Ален в заводския тим на Abarth се бе изкачил до осмото място, но отпадна на предпоследната отсечка. Така челната десетка допълниха Пиеро Лонги (Skoda Fabia S2000) и Алесандро Перико (Peugeot 207 S2000).
Последният единайсети кръг в IRC е във Великобритания (19-21 ноември), но титлите и в трите шампионата вече са ясни. Peugeot спечели още на „Астурия” трофея при производителите, Мийк си осигури на теория първото място при пилотите, а в шампионата на автомобилите с един двигател мост победител е французинът Дени Мийе с Peugeot 207 R3T.