Себастиен Льоб оглавява класирането на рали “Сардиния”, седми кръг от Световния рали шампионат, след първия ден от надпреварата. Пилотът на Citroen има аванс от 22,4 секунди спрямо основния си конкурент за титлата Маркус Грьонхолм.
Стартът на рали “Сардиния” бе повече от неочакван. Яри-Мати Латвала спечели първата скоростна отсечка и оглави временното класиране, което е прецедент за Stobart VK M-Sport Ford RT. Младият финландец поддържаше отлично темпо при първото преминаване на състезателните етапи и запази лидерската позиция до следобедния сервиз. Приятната изненада в началото на петъчния ден и неочакваният развой на надпреварата обаче набързо отстъпиха място на конвенционалната битка Льоб – Грьонхолм, след като на “Теранова 2”, предпоследната отсечка днес, Латвала бе принуден да спре заради счупено окачване.
Льоб стартираше пръв по тежките макадамови отсечки на остров Сардиния заради победата в Аржентина, което логично резултира върху постиженията на французина. Въпреки че Себ спечели втория етап за деня, Маркус бе видимо по-бърз от него и след четвъртата скоростна отсечка имаше аванс от 15 секунди. “Теранова 2”, която се оказа пагубна за Латвала, обаче бе подготвила изненада и за състезателя на BP-Ford. Счупен амортисьор принуди Грьонхолм да намали темпото, което позволи на Льоб да атакува в последния етап за деня и да оглави класирането с преднина от цели 22,4 секунди.
Мико Хирвонен се измъкна невредим от клопките на емблематичната “Теранова 2” и въпреки че стартира по неособено убедителен начин, в края на деня финишира трети, на по-малко от седем секунди спрямо своя съотборник Маркус Грьонхолм. Плътно зад младия финландец се движи Хенинг Солберг, който спечели третата скоростна отсечка днес и даде сериозна заявка за втори подиум през сезон 2007.
В Subaru WRT проблемите отново са на преден план. Петер Солберг започна надпреварата с няколко много силни времена, но се забави с една минута над позволеното в сервизната зона следобед и получи десетсекундно наказание. При второто преминаване на скоростните отсечки норвежецът имаше проблеми с единия спирачен апарат и в края на деня бе принуден да се задоволи с шестото място. Неговият съотборник Крис Аткинсън се провали на теста “Теранова 2”. След удар в камък австралиецът отпадна от надпреварата, като все още не е ясно дали ще се включи отново за съботните етапи по системата “Супер рали”.
Подобно на Хирвонен Дани Сордо не бе убедителен в началото на състезанието, но постепенно подобри представянето си и след попадението в топ три на последната скоростна отсечка излезе на пета позиция пред Петер. Въпреки доброто темпо, което демонстрира в края на деня, пилотът на Citroen изостава с цели 45 секунди спрямо четвъртия Хенинг.
Заради проблемите на Латвала и Аткинсън по време на емблематичната “Теранова 2” в зоната на точките попаднаха Тони Гардемайстер с Mitsubishi Lancer WRC и Манфред Щол със Citroen Xsara WRC.
В екипа на Munchi’s Ford бе не по-малко интересно. Федерико Виягра, който замести Хуан Пабло Райес зад волана на втория Focus RS WRC 06, завърши деня на тринайсета позиция. Въпреки че аржентинският пилот няма никакъв опит с WRC автомобил, той изпревари с шест места съотборника си Луис Перес Компанк.
Рали “Сардиния” – ден първи
1. С. Льоб Citroën C4 WRC 1:42:10.0
2. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 1:42:32.4 (+22.4)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 1:42:39.1 (+29.1)
4. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 1:42:42.9 (+32.9)
5. Д. Сордо Citroën C4 WRC 1:43:28.3 (+1:18.3)
6. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 1:43:31.0 (+1:21.0)
7. Т. Гардемайстер Mitsubishi Lancer 1:44:14.2 (+2:04.2)
8. М. Щол Citroen Xsara WRC 1:44:45.8 (+2:35.8)
9. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 1:45:44.9 (+3:34.9)
10. Г. Макхейл Ford Focus RS WRC 06 1:46:48.3 (+4:38.3)