Седмият и предпоследен кръг преди почивката в средата на сезона стартира само след броени часове. След драмите в Аржентина керванът на Световния рали шампионат имаше един свободен уикенд, за да се подготви за четвъртото състезание на макадам – рали “Сардиния 2007”.
Италианската надпревара е локализирана на остров Сардиния в Средиземно море. Центърът на мероприятието е ситуиран на пристанище Олбиа, което се намира на живописната крайбрежна ивица Коста Смералда. WRC екипажите ще се изправят пред едни от най-тежките и агресивни спрямо автомобила етапи през сезона, които включват технични, тесни секции с твърда основа, покрити с тънък слой фин и песъчлив макадам. Това ще представлява сериозна трудност за пилотите, които стартират от челните места, тъй като те трябва да разчистват трасето. През тази година отговорността се пада на Себастиен Льоб, който още от самото начало ще трябва да дава всичко от себе си, за да може да компенсира неизгодната позиция, в която се намира.
Французинът ще защитава позицията си в челото пред Маркус Грьонхолм. Ако спечели, Себ ще маркира четвъртата поредна победа за сезон 2007 и рекордната 33-а в Световния рали шампионат.
По традиция Грьонхолм ще бъде основният противник на пилота на Citroen. Като всички съперници и финландецът не е запознат с част от трасетата, които организаторите прибавиха към маршрута на надпреварата през тази година (52% от отсечките са нови), но едва ли това ще представлява трудност за него. Екипът на BP-Ford използва аналогични участъци по време на тестовете на острова, а и Грьонхолм е един от най-опитните пилоти в Световния рали шампионат. След рали “Аржентина” по Focus RS WRC06 бяха направения някои корекции в настройките, за да може Маркус да подобри представянето си от миналия сезон, когато отпадна от надпреварата.
Неговият съотборник Мико Хирвонен е трети във временното класиране и изостава само с девет точки от своя сънародник. Младият финландец отново ще се пробва да подобри скоростта си и да спечели колкото се може повече точки от седмия старт за сезона. За първи път, с помощта на BP-Ford, Хирвонен се качи на подиума именно на рали “Сардиния” през миналата година. През този уикенд младият състезател отново ще се бори за челната тройка, а с оглед на последните резултати, които демонстрира, няма да е изненада, ако постигне тази цел.
Четвъртият във временното класиране Дани Сордо показа, че след всеки изминал старт става все по-добър зад волана на C4 WRC. През миналата година в Италия Сордо намери място на подиума, а преди по-малко от две седмици в Аржентина демонстрира впечатляващо темпо, въпреки че заради механични проблеми трябваше да се задоволи с шестата позиция. Целта за бившия шампион при младите звезди отново ще бъде да спечели максимален брой точки за екипа на Citroen.
Въпреки неудачите, които го преследват през последните състезания, Петер Солберг не е изгубил надежда за първа победа през сезон 2007. “Сардиния” е надпревара, която норвежецът е печелил, което със сигурност ще му даде необходимата увереност. След тестовете през изминалия уикенд на острова пилотът на Subaru WRT (пети във временното класиране) отново ще заложи на максимата “оставяме неприятностите в миналото” и ще се опита да извлече максимума от добре представящия се Impreza WRC2007.
Неговият брат Хенинг, който е само с едно място по-назад във временното класиране, започва да се чувства все по-добре в екипа на Stobart VK M-Sport Ford RT и зад волана на Ford Focus RS WRC06. На рали “Аржентина” 34-годишният пилот направи блестящ прогрес от девета до пета позиция и няма да бъде изненада, ако по време на предстоящия старт се включи в битката за подиума.
Неговият съотборник Яри-Мати Латвала има шанс да покаже отличния си потенциал по познатите терени на Сардиния. Още на 18 години младият финландец е участвал във всички седем кръга от италианския фирмен шампионат на Subaru и има сериозен опит по тежките макадамови участъци. Латвала е неизменно в зоната на точките през последните четири старта и съвсем няма да е изненада, ако отново намери място сред шестимата най-бързи рали пилоти.
Вторият пилот на Subaru Крис Аткинсън ще маркира второ участие в официално състезание с новия си помощник Стефан Прево. Опитният навигатор едва ли има от какво да се притеснява, след като е записал дванайсет участия на рали “Сардиния” в миналото. Аткинсън демонстрира, че може да бъде много бърз на острова през последните две години, като през 2006 дори спечели един от скоростните етапи на надпреварата.
OMV Kronos Citroen WRT ще пусне в битката и двамата си пилоти за предстоящия старт. Щол призна, че за него става все по-трудно да печели точки заради голямата разлика между заводските и частните автомобили. Въпреки това австриецът отново ще се опита да даде всичко от себе си, за което ще получи подкрепата и на Даниел Карлсон, който се завръща в Световния рали шампионат за четвъртото си състезание през сезон 2007. Това е втори старт за шведския пилот на рали “Сардиния”, който дебютира по италианските трасета през 2005 година.
За първи път към най-бързите пилоти ще се присъедини аржентинецът Федерико Виягра, който след победата в P-WRC на рали “Арженина” замести Хуан Пабло Райес в Munchi's Ford WRT. Виягра ще си партнира с навигатора Хорхе Компанк, който е брат на първия пилот на отбора дебютант - Луис Перес. Новакът ще трябва да трупа опит зад волана на Focus RS WRC06 и да преследва първи успешен финал с WRC-автомобил.
Рали “Сардния” стартира в четвъртък от 20:00 часа местно време (21:00 българско) с официалната церемония в Порто Керво. Същинската част от надпреварата започва в 09:43 с първата скоростна отсечка в петък.