Вторият ден на рали “Сардиния” протече по типичния сценарий за сезон 2007. Себастиен Льоб отново бе безгрешен и въпреки неистовите усилия да го догони, Маркус Грьонхолм е втори с повече от половин минута изоставане.
Рали “Сардиния” е поредното показно, което Льоб направи на своите колеги в Световния рали шампионат. В петък Себ стартираше от първа позиция заради победата в Аржентина и въпреки че бе принуден да “разчиства” макадамовите отсечки, поддържаше отлично темпо, което да не позволява на временния водач Грьонхолм да се откъсне в челото. В края на деня, след последния скоростен етап, световният шампион оглави класирането, което му осигури предимството да стартира последен от водещите пилоти в събота. По традиция Себ вдигна рязко оборотите и след три етапни победи тази сутрин преднината му достигна 41,5 секунди преди задължителния сервиз. Въпреки че Маркус кара много агресивно през целия следобед, Льоб не допусна разликата да падне под половин минута (36,5 секунди) и по всичко личи, че в неделя ще фиксира четвъртата поредна и общо 33-та победа в Световния рали шампионат.
Маркус Грьонхолм не скри разочарованието си по време на следобедния сервиз. Заради спукана гума той изгуби цели дванадесет секунди на втората отсечка за деня, което позволи на Себастиен да се откъсне в челото. “Сутринта излязох с идеята да атакувам Льоб, но той бе наясно, че ще ми бъде изключително трудно при положение, че изоставах с двайсет секунди. Себ получаваше информация за сплитовете и логично контролираше успешно надпреварата”. Въпреки че спечели два от следобедните етапи, Маркус редуцира само с пет секунди аванса на французина и ще трябва отново да се надява на грешка от негова страна или техническа неизправност на C4 WRC, което едва ли ще се случи с оглед на резултатите през сезон 2007.
Вторият пилот на BP-Ford Мико Хирвонен отново се бореше със самия себе си за третото място. Финландецът бе бърз, но не достатъчно, за да преследва двамата големи. От друга страна неговото темпо е категорично по-добро от това на останалите в задни позиции състезатели, което означава почти сигурен подиум за финландеца (шести пореден, ако неглижираме наказанието за автомобилите на M-Sport в Португалия).
Значително по-интересна бе битката за четвъртото място на рали “Сардиния”. Хенинг Солберг стартира първия скоростен етап в събота с аванс от 45,4 секунди спрямо Дани Сордо. Преднината му обаче намаляваше след всяка изминала отсечка, за да се стигне до последната за днес “Су Филигосу”, която завърши с миниобрат от страна на младия испанец. Дани се придвижи на четвърта позиция и демонстрира, че дори и на макадам може да се бори с по-опитните си колеги.
Петер Солберг и днес бе далеч от познатото темпо. Норвежецът стартира от шесто място с изоставане от 9,4 секунди спрямо петия Дани Сордо и финишира отново шести, но с пасив от половин минута спрямо своя по-голям брат Хенинг. Неговият съотборник Крис Аткинсън се включи повторно в надпреварата по системата “Супер рали”, но караше твърде предпазливо и се придвижи само с три места напред до дванайсетата позиция.
Яри-Мати Латвала, който също като Аткинсън не завърши предпоследния етап в петък, в края на деня намери място в първата десетка, но изостава с шест минути и половина спрямо Манфред Щол и зоната на точките.
Поздравления днес заслужават Тони Гардемайстер и Федерико Виягра. Ако финландецът няма проблеми със своя Mitsubishi Lancer WRC до края на състезанието и удържи на натиска на Манфред Щол, двете точки, спечелени в Италия, ще го изведат в топ десет за сезон 2007. Целта на Виягра не е зоната на точките, а успешният финиш. Въпреки това още при първия си досег с WRC автомобил и при първото си състезание с екипа на Munchi’s Ford, той се движи уверено на единайсета позиция и е на път да фиксира най-добрия резултат за отбора дебютант в Световния рали шампионат.
Рали “Сардиния” продължава в неделя с тринайсетата скоростна отсечка в 7:55 местно време. До финала на надпреварата остават по-малко от 54 състезателни километра, разпределени в шест етапа (по две преминавания за всяка състезателна отсечка).
Рали “Сардиния” – ден втори
1. С. Льоб Citroën C4 WRC 3:12:45.62. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:13:22.1 (+36.5)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:14:15.8 (+1:30.2)
4. Д. Сордо Citroën C4 WRC 3:15:08.0 (+2:22.4)
5. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 3:15:18.3 (+2:32.7)
6. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 3:15:48.2 (+3:02.6)
7. Т. Гардемайстер Mitsubishi Lancer 3:18:07.1 (+5:21.5)
8. М. Щол Citroen Xsara WRC 3:18:30.4 (+5:44.8)
9. Ю. Ханинен Mitsubishi Lancer 3:22:28.9 (+9:43.3)
10. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 3:25:01.4 (+12:15.8)