Яри-Мати Латвала е начело след първия ден на рали „Сардиния“, шести кръг от световния шампионат. Съотборникът му в екипа на BP-Ford Мико Хирвонен е втори, с пасив от 39.8 секунди, а лидерът на Citroen Себастиен Льоб допълни челната тройка.
За втора поредна година стратегическите игри бяха определящи за класирането в първия ден на рали „Сардиния“. Тъй като чистенето на отсечките е сериозен проблем по прашните макадамови трасета на италианския остров, Хирвонен и Льоб върнаха газта в последния петъчен етап, за да си осигурят по-добра стартова позиция в събота. Но дали сметките им ще излязат верни? Яри-Мати Латвала кара до финала на пълна газ и завърши деня с близо 40 секунди аванс спрямо двамата фаворити.
„Може би не постъпих добре“, обяснява Латвала, който утре ще води колоната. „Ако искаш да печелиш обаче, трябва да можеш да караш и първи по отсечките. Ситуацията не е лесна. Утре ще бъде много тежък ден за мен, но пък днес не се налагаше да чистим толкова отсечките, колкото предполагахме. Ще се опитам да запазя концентрация и да продължа с доброто представяне.“
Съотборникът на Латвала в екипа на BP Ford Мико Хирвонен завърши втори, след като допусна огромна тактическа грешка в края на последния етап. Финландецът очаквано върна газта, за да пропусне пред себе си Себастиан Льоб, но обърка сметките и завърши деня с аванс от 3 секунди спрямо французина.
„Всичко прецаках. Абсолютно моя грешка“, заяви ядосано Хирвонен на финала. „Просто нямаше какво да объркам повече. Нещата се наредиха наистина ужасно. Не намалих достатъчно. Не очаквах Льоб да е върнал толкова здраво газта. Грешката си е само моя.“
Себ изостава на 42.8 секунди спрямо лидера Латвала, но утре ще бъде трети автомобил по отсечките, което отново го прави фаворит за победата. Но дали четвъртият Петер Солберг няма да обърка сметките на заводските пилоти. Норвежецът имаше проблеми по време на сутрешните преминавания с охлаждането, въпреки че за старта в Италия получи дългоочаквания кит 2006 за частния Citroen Xsara WRC. В трите етапа следобед обаче Солберг бе на ниво и благодарение на стратегическите игри на Хирвонен и Льоб си осигури отлична позиция да атакува по-предно класиране. Разликата между него и французина е само 3,6 секунди, а изоставането му спрямо Мико – 6,6.
Въпреки че се завъртя и при двете преминавания на етапа „Крастаца“, Евгени Новиков завърши на престижната пета позиция. Citroen Junior можеше да има дори двама представители в челната шестица, но Себастиен Ожие отпадна в петата отсечка заради повреда в окачването.
Хенинг Солберг (Stobart Ford) е шести, а частният пилот на Subaru Мадс Остберг завърши деня на седмо място. Дани Сордо (Citroen) остана едва осми, тъй като получи две наказания днес. Първото дойде още преди същинския старт. Испанецът имаше проблеми с турбото и закъсня за часовата контрола, провокирайки серия коментари относно стратегическите игри в Италия. Втората санкция за Дани дойде, след като неговите механици се забавиха при ремонта по окачването на C4 WRC в сервизната зона.
Вторият ден на рали „Сардиния“ включва отново шест етапа (две преминавания по три отсечки). 130,74 състезателни километра очакват пилотите, като първият от тях ще стартира в 8:45 (9:45 българско време).