Себастиен Льоб (Citroen) спечели за четвърти път рали „Сардиния” и втората си победа в световния шампионат през тази година.
Себ трябваше да чисти отсечките на италианския остров и в трите дена от надпреварата, но това не му попречи да оглави класирането още в петък по обяд и да запази първото си място до финала. Основният му съперник в Сардиния бе Мико Хирвонен (Ford), но спукана гума в седмия етап коства на финландеца близо 50 секунди още в петък. Все пак Мико стигна втори до финала днес и дори спечели т.нар. „пауър стейдж”, с което и трите бонус точки.
Неговият съотборник в екипа на Ford Яри-Мати Латвала трябваше да се прости с всички надежди да повтори успеха си от 2009 г. още в първата отсечка, когато навигаторът му Мика Антила допусна грешка в изчитането на записките и двамата излетяха от пътя. Все пак Латвала се върна в надпреварата по системата „супер рали", спечели цели седем отсечки и завърши втори на „пауър стейджа”, добавяйки към своя актив две точки.
За пореден път частният пилот на Citroen Петер Солберг стартира с амбицията да се бори за победа, но малшансът бе постоянен негов спътник. В петък норвежецът имаше проблеми с турбото, в събота спука гума, а тази сутрин се оплакваше от настройките на своето окачване, особено в първата отсечка. В крайна сметка обаче Солберг се качи на подиума, а това съвсем не бе лека задача с оглед темпото на Себастиен Ожие (Citroen).
След двете поредни победи в Португалия и Йордания французинът стартира на средиземноморския остров като фаворит за трети успех. Ожие обаче така и не намери верния ритъм, а днес разби своето окачване в предпоследния етап и бе принуден да се задоволи с четвъртото място. Челната петица допълни Мадс Йостберг (Stobart Ford).
Рали „Сардиния” маркира и дебюта на MINI в световните серии. Шампионът в IRC за 2009 г. и настоящ заводски пилот на британската марка Крис Мийк стартира по феноменален начин, но повреда в педала на газта стана причина за катастрофата му в третия етап. Участието му в събота също приключи твърде рано, като този път проблемът бе свързан с теч на охладителната система. Автомобилът на неговия съотборник Дани Сордо обаче демонстрира далеч по-висока надеждност и въпреки малките нередности го изведе на престижната шеста позиция.
Голяма част от водещите състезатели отпаднаха още в първия ден, което позволи на От Танак (Ford Fiesta S2000) не само да спечели битката в S-WRC, но и да завърши седми в общото класиране. Челната десетка допълниха Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000), Матю Уилсън (Stobart Ford) и Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000).
Петият кръг от WRC е рали „Аржентина” от 26 до 29 май.