Началото на сезон 2007 в Световния рали шампионат бе изключително обнадеждаващо – три старта и трима победители. Постепенно Себ вдигна оборотите и въпреки неимоверните усилия от страна на Маркус Грьонхолм, фиксира три последователни успеха. В момента, когато борбата за титлата изгуби първоначалния си интензитет обаче, се случи най-неочакваното – Льоб сгреши и отпадна от рали “Сардиния”.
В края на съботния ден на рали "Сардиния" Себ имаше комфортен аванс от над половин минута спрямо втория Маркус Грьонхолм. В оставащите до финала шест скоростни отсечки той трябваше единствено да се възползва от преимуществото на временен водач, да следи сплитовете на своя конкурент и поддържайки едно умерено темпо, да запази лидерската позиция. Още на първия етап в неделя обаче пилотът на Citroen сгреши фатално. C4 WRC изхвърча от пътя и остана заклещен в канавката отстрани на състезателното трасе. Колкото и да звучи невероятно, Льоб отпадна от надпреварата и за втори път през сезон 2007 (след рали “Швеция”) позволи на Маркус да излезе в челото заради грешка.
Едва ли Грьонхолм е очаквал подобен подарък. Финландецът също не бе достатъчно съсредоточен на първата скоростна отсечка за неделния ден. И неговият Ford Focus RS WRC 06 се завъртя, но все пак остана на пътя. Макар и с десето време на “Сан Джовани”, той оглави класирането с аванс от 36,1 секунди спрямо втория Мико Хирвонен и без да предприема излишни рискове достигна пръв до финала на рали “Сардиния”. Със спечелените десет точки и отпадането на Льоб Маркус излезе начело при пилотите с аванс от седем точки спрямо французина.
Хирвонен си гарантира място на подиума още в средата на съботния ден, но едва ли се е надявал на нещо повече от третото място. Грешката на Себ обаче го изпрати директно на втора позиция, с което младият финландец повтори постижението от миналогодишното издание на надпреварата.
Дани Сордо и Хенинг Солберг предложиха на любителите на рали спорта един истински спектакъл. В събота сутрин норвежецът имаше аванс от близо 20 секунди спрямо пилота на Citroen, но заради проблеми в спирачките на оранжевия Focus в края на деня отстъпи четвъртата позиция, изоставайки с 10,3 секунди. След отпадането на Льоб в неделя сутрин битката между двамата стана все още по-ожесточена, тъй като от нея се решаваше последното място на подиума. Хенинг атакува във втората отсечка и постигна най-добро време, скъсявайки дистанцията между двамата на 3,9 секунди. Последваха няколко отлични резултата и за двамата пилоти, за да се стигне до последния тест на рали “Сардиния”, който щеше да сложи точка на спора. Въпреки че има значително по-малко опит от своя съперник, Дани удържа на натиска на Солберг и реабилитира до известна степен екипа на Citroen, който вече изостава с 21 точки спрямо BP-Ford в отборното класиране.
Във втората половина от зоната на точките нямаше размествания с изключение на придвижването на всеки един състезател с едно място напред. Петер Солберг завърши с пето време и не оправда очакванията, отправени към него и Subaru Impreza WRC2007. И все пак норвежецът стигна успешно до финала, което през тази година не му се случва особено често. Тони Гардемайстер запази аванса си спрямо Щол и добави три точки към актива си, за да се нареди сред десетимата най-бързи пилоти в средата на сезона. Манфред по традиция се оплакваше от настройките на своя Citroën Xsara и единствено грешките на Льоб в неделя и Яри-Мати Латвала и Крис Аткинсън в събота му помогнаха да намери място в зоната на точките. От проблемите на състезателите в челото се възползва и Юхо Ханинен с Mitsubishi Lancer WRC, който за първи път в своята кариера спечели точка с WRC-автомобил.
Въпреки отличното темпо, което поддържаше през целия уикенд, Яри-Мати Латвала остана девети. Финландецът удари камък в предпоследния етап в петък и повреди окачването на своя Focus RS WRC 06, което го остави не само извън борбата за челото, но и далеч от зоната на точките. Независимо от грешката, младият финландец демонстрира сериозно израстване и няма да е изненада, ако през втората половина на сезона спечели и първи подиум.
Поздравления заслужава и дебютантът в Munchi’s Ford Федерико Виягра, който още при първия си старт с WRC-автомобил достигна успешно до финиша с единайсето време и регистрира най-добрия резултат за аржентинския тим досега.
Рали “Сардиния” – класиране
1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 3:48:42.0
2. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 3:49:11.2 (+29.2)
3. Д. Сордо Citroën C4 WRC 3:50:03.8 (+1:21.8)
4. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 3:50:18.6 (+1:36.6)
5. П. Солберг Subaru Impreza WRC2007 3:51:16.2 (+2:34.2)
6. Т. Гардемайстер Mitsubishi Lancer 3:53:44.1 (+5:02.1)
7. М. Щол Citroen Xsara WRC 3:54:10.6 (+5:28.6)
8. Ю. Ханинен Mitsubishi Lancer 3:58:13.7 (+9:31.7)
9. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 4:00:09.7 (+11:27.7)
10. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC 4:05:01.4 (+16:19.4)
Класиране при пилотите
1. М. Грьонхолм 55
2. С. Льоб 48
3. М. Хирвонен 44
4. Д. Сордо 28
5. П. Солберг 20
6. Х. Солберг 20
7. Я. Латвала 12
8. К. Аткинсън 12
Класиране при производителите
1. BP-Ford WRT 99
2. Citroen Total WRT 78
3. Stobart VK M-Sport Ford RT 37
4. Subaru WRT 34
5. OMV Kronos Citroen 25
6. Munchi’s Ford WRT 0