Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Шотландия: Микелсен спечели първата си победа в IRC

09.10.2011 19:37

Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) спечели рали „Шотландия”, десети предпоследен кръг от IRC. Това е първа победа за 22-годишния норвежец в сериите, който за разлика от миналия сезон се справи с конкуренцията на шампиона Юхо Ханинен, останал втори.

Микелсен натрупа стабилен аванс в съботния ден от надпреварата, след като Гай Уилкс (Peugeot 207 S2000) изгуби над шест минути в петата отсечка, когато излетя от пътя, а Юхо Ханинен така и не намери правилния ритъм. С четирите етапни победи от общо петте отсечки пилотът на Skoda Великобритания си гарантира 50,7 секунди преднина спрямо втория Бриан Буфие (Peugeot 207 S2000), а на една зад французина бе Ханинен.

Неделният ден на рали „Шотландия” започна обещаващо за Ханинен, който спечели първата отсечка и мина пред Буфие, а със страхотното си каране в третата намали на по-малко от половин минута аванса на Микелсен. Норвежецът обаче пазеше темпо в резерв и спечели следващата „Лох Хон”. На „Хай Кори 2” и късметът му проработи, защото три километра преди финала й спука гума, но загуби само шест секунди, които не се оказаха фатални. По този начин Микелсен спечели първата си победа в IRC и цели 37,5 точки, тъй като активът от рали „Шотландия” се умножава по 1,5.

С второто си място пък Юхо Ханинен се върна в битката за шампионската титла. Финландецът събра 125 точки във временното класиране, а неговият съотборник в екипа на Skoda Ян Копецки, който завърши едва пети – 131-а. Тиери Нювил също имаше отличен шанс да се присъедини към тяхната група, но се завъртя на два пъти в седмия етап, а днес излетя от пътя в десетия, което му коства над три минути изоставане.

Бриан Буфие завърши на трета позиция, въпреки че кара с изолирана задна лява спирачка след дванайсетия етап, а Крег Брийн все пак закара своя Ford Fiesta S2000 здрав до финала на отличната четвърта позиция, което е и най-доброто му постижение досега в IRC. Младият ирландец имаше проблеми първо с изпускателния колектор, а впоследствие със задния диференциал, но завърши на 6,6 секунди пред Копецки.

В предпоследната отсечка Тиери Нювил мина пред Тони Гардемайстер (Skoda Fabia 2000) и се пребори за шестото място. За това белгиецът до голяма степен трябва да благодари и на Патрик Сандел, който направи най-силния си старт от началото на годината, но разби своето окачване в десетата отсечка, която за ирония на съдбата спечели, и отпадна.

В челната десетка място намериха още Аластар Фишър (Ford Fiesta S2000), въпреки че младият британец спука гума в първата отсечка днес, Тоши Араи (Subaru Impreza R4) и шампионът на Германия Матиас Кале (Skoda Fabia S2000), който се възползва от това, че в последния етап на Гай Уилкс удари стълб и отпадна.

С деветото си място Араи спечели категорията на серийните автомобили, след като двамата му основни претенденти Дейвид Буги (Mitsubishi Lancer Evo IX) и Ярко Никара (Mitsubishi Lancer Evo IX) отпаднаха. При IRC 2WD победата грабна естонецът Мартин Кангур с Honda Civic Type R3.

Следващият последен кръг от IRC сериите е рали „Кипър” (3-5 ноември). Именно в Пафос ще се реши кой е новият шампион, тъй като точките, спечелени там, ще се умножат по две. При производителите обаче всичко е ясно, след като Skoda си гарантира предсрочно втората поредна титла.

Коментари
comments powered by Disqus