Мико Хирвонен (Ford) спечели рали „Швеция”, първи кръг за сезон 2011. Челната тройка допълниха Мадс Йостберг (Stobart) и Яри-Мати Латвала (Ford), което направи победата на Синия овал тройна.
Въпреки че днес Мико трябваше да кара първи по отсечките, той спечели и трите етапа при сутрешните минавания и увеличи аванса си спрямо втория Мадс Йостберг на 13.7 секунди. Следобедните обаче затрудниха значително повече финландеца и преди финалната „Густавсфорс” разликата между двамата бе под пет секунди. В крайна сметка обаче те се оказаха достатъчни за Хирвонен, който завърши на 6,5 секунди пред своя противник и спечели първата си победа след рали „Швеция” миналата година.
„Бях много нервен преди последния етап”, призна Хирвонен след финала. "Това е фантастично начало (на сезона) за нашия тим – нов автомобил и победа още в първото състезание.”
Лидерът от петък Мадс Йостберг трябваше да се примири с второто място, но това е най-добрият резултат в досегашната му кариера и то при дебюта с екипа на Stobart. “Невероятно е”, коментира норвежецът. „Днес беше доста трудно. Опитахме се да настигнем Мико, но той беше доста бърз, а и не посмях да натискам толкова здраво, колкото по принцип мога. Второто място в Швеция ме прави истински щастлив.”
Яри-Мати Латвала имаше проблеми при сутрешните минавания, включително и удар в един от снежните банкети, но спечели две от трите следобедни отсечки и направи подиума на Ford троен. Най-добре класиралият се пилот на Citroen бе четвъртият Себастиен Ожие, който спечели и т.нар. Power Stage – последната „Густавсфорс”, с което добави три бонус точки към актива си.
Частният пилот на Citroen Петер Солберг имаше проблеми сутринта с един от амортисьорите си, но най-големите затруднения за него дойдоха в пътната секция преди последния етап. Шведската полиция засече в петък норвежеца с превишена скорост и неговият навигатор Крис Патерсън трябваше да кара автомобила след 14:00 в неделя. Въпреки това Солберг или в случая Патерсън завърши пети.
Световният шампион Себастиен Льоб пък определено ще иска да забрави максимално бързо това състезание. В петък той трябваше да чисти отсечките, което в комбинация с двете спукани гуми, както и загубата на мощност, провокирана от влезлия във въздуховодите сняг, го оставиха едва шести. Сериозни затруднения имаше и Пер Гунар Андерсон, особено в петък. Въпреки това пилотът на Stobart, който през тази година ще кара основно в IRC, успя да се добере до седмото място.
Отборът на Кими Райконен Ice 1 Citroen дебютира с отличното осмо място, като финландецът направи страхотно впечатление в събота следобед, когато във всеки един от трите етапа бе в топ 6. Челната десетка допълниха Матю Уилсън (Stobart) и Халид Ал-Касими (Ford).
Следващият кръг от световния шампионат за сезон 2011 е рали „Мексико” (04-06 март).