Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Исторически успех за Латвала

10.02.2008 13:02 2
2
2571829095

Вторият пилот на BP-Ford Яри-Мати спечели рали „Швеция” и първата си победа в Световния шампионат. Неговият съотборник Мико Хирвонен завърши втори, а Джанлуиджи Гали от Stobart остана на трета позиция.

Най-младият победител в Световния рали шампионат 

Яри-Мати Латвала стартира третия последен ден на рали „Швеция” с аванс от 49,8 секунди и въпреки огромното напрежение и невероятно тежките условия на скоростните отсечки в региона преднината му спрямо втория Мико Хирвонен достигна минута в края на надпреварата. По този начин 22-годишният финландец стана най-младият пилот, печелил някога старт от Световния рали шампионат. Досегашният рекорд принадлежи на Хенри Тойвонен, който на 24 години триумфира на рали „Великобритания 1980”.

”Той е един от моите идоли”, сподели Латвала след финала. „Надявах се да бия неговия рекорд и ето, в Швеция успях. Чувството е неописуемо, особено след тежкия старт на сезона в Монте Карло. Искам да благодаря и на Ford за доверието. Разбих толкова много коли през последните няколко години, но накрая се получи. Страхотно е. Състезанието започна по прекрасен начин с първия етап и продължи така до финала. Автомобилът бе перфектен през целия уикенд. Не мога да опиша радостта си”, допълва младият финландец, който още във втория старт с екипа на BP-Ford грабна победата.

Ford Focus RS WRC 07 окупира подиума 

Босът на M-Sport Малкълм Уилсън също бе на седмото небе. Водещият пилот на BP-Ford Мико Хирвонен завърши втори, а представителят на Stobart (вторият тим на Ford, директен клиент на препаратора M-Sport) Джанлуиджи Гали допълни подиума. Едва за трети път в историята на Световния рали шампионат автомобил на Ford окупира първите три места. През далечната 1979 година Хану Микола поведе триото на Escort, което превзе Нова Зеландия, а миналия сезон Мико Хирвонен, Маркус Грьонхолм и Хенинг Солберг дефилираха на подиума в Норвегия.

След втория кръг в Световния рали шампионат Мико Хирвонен е начело в класирането при производителите с 6 точки аванс спрямо Себастиен Льоб и Яри Мати Латвала.

Джанлуиджи Гали също не скри задоволството си на финала, тъй като още във втория старт с екипа на Stobart намери място на подиума и изравни най-добрия резултат в кариерата си – третото място на рали „Аржентина 2006”. Неговият съотборник Хенинг Солберг спечели всички скоростни етапи днес, но заради грешката, която допусна вчера по време на единайсетата отсечка, остана тринайсети в крайното класиране.

Пилотът на Subaru Петер Солберг завърши четвърти. Норвежецът имаше проблеми с настройките на окачването по време на втория ден от надпреварата, но като цяло неговата Impreza WRC2007 се представи добре по калните скоростни отсечки около Карлщад. Резултатите са достатъчно красноречиви – единственият автомобил в челната петица, различен от Ford Focus RS WRC, е неговият Subaru.

Драма в битката за петото място 

Изключително драматично се разви битката за петото място между двамата най-млади пилоти в Световния рали шампионат. Преди старта на предпоследната отсечка 21-годишният Матю Уилсън (Ford Focus RS WRC 07) имаше аванс от осем секунди спрямо 18-годишния Андреас Микелсен с Ford Focus RS WRC 06, номиниран от Rampsort. На пет километра след началото на деветнайсетия етап обаче Уилсън спря заради технически проблем. Екипажът на Stobart отстрани временно повредата и продължи, макар и с огромно закъснение, но при прехода към последната отсечка Матю се отказа и паркира своя автомобил встрани от пътя. По този начин норвежецът Андреас Микелсен грабна петото място и спечели първите си точки, валидни за Световния рали шампионат.

Проблемите на Матю Уилсън се оказаха добре дошли за Дани Сордо, Тони Гардемайстер и Юхо Ханинен. Сордо завърши на шеста позиция, като единствено принудителната смяна на двигателя на Citroen C4 WRC преди началото на надпреварата и последвалото петминутно наказание му попречиха да се бори за място на подиума. Гардемайстер, водещият пилот на Suzuki, също имаше сериозни технически проблеми с автомобила си, но се пребори за седмата позиция на финала. Юхо Ханинен с Mitsubishi Lancer Evo 9 от група N зае последното място в зоната на точките, но то бе напълно достатъчно за победата в шампионата на ФИА за серийни автомобили PWRC.

Отличен за Pirelli 

И днес организаторите на рали „Швеция” бяха принудени да отменят един от етапите заради необичайно топлото време. Въпреки ужасяващите условия, наводнения макадам и кишата по отсечките зимните гуми на Pirelli се справиха отлично с неочакваното предизвикателство и позволиха на пилотите да завършат безпроблемно надпреварата. „Изненадан съм от факта, че гумите с шипове се представяха толкова добре при тези условия. Искам да благодаря на Pirelli за качествения продукт, който ни предложиха”, заяви Латвала по време на обедния сервиз днес.

Надпреварата в Световния рали шампионат продължава в края на февруари с класическото макадамово състезание рали „Корона Мексико” (28 февруари – 2 март).

Коментари

Ценител
Браво и на момчето Юхо с Мицубиши който със цивилната версия на Еволюшъна се вре с точка между "големите" и отделно печели в клас PWRC. И дано да стане интересното като Мицубиши хомологира и подготви фабрични новите еволюшъни да си върнат титлите

Кирил
Страхотно, това момче си го заслужава! :)

comments powered by Disqus