Вторият пилот на BP-Ford Яри-Мати спечели рали „Швеция” и първата си победа в Световния шампионат. Неговият съотборник Мико Хирвонен завърши втори, а Джанлуиджи Гали от Stobart остана на трета позиция.
Най-младият победител в Световния рали шампионат
Яри-Мати Латвала стартира третия последен ден на рали „Швеция” с аванс от 49,8 секунди и въпреки огромното напрежение и невероятно тежките условия на скоростните отсечки в региона преднината му спрямо втория Мико Хирвонен достигна минута в края на надпреварата. По този начин 22-годишният финландец стана най-младият пилот, печелил някога старт от Световния рали шампионат. Досегашният рекорд принадлежи на Хенри Тойвонен, който на 24 години триумфира на рали „Великобритания 1980”.
”Той е един от моите идоли”, сподели Латвала след финала. „Надявах се да бия неговия рекорд и ето, в Швеция успях. Чувството е неописуемо, особено след тежкия старт на сезона в Монте Карло. Искам да благодаря и на Ford за доверието. Разбих толкова много коли през последните няколко години, но накрая се получи. Страхотно е. Състезанието започна по прекрасен начин с първия етап и продължи така до финала. Автомобилът бе перфектен през целия уикенд. Не мога да опиша радостта си”, допълва младият финландец, който още във втория старт с екипа на BP-Ford грабна победата.
Ford Focus RS WRC 07 окупира подиума
Босът на M-Sport Малкълм Уилсън също бе на седмото небе. Водещият пилот на BP-Ford Мико Хирвонен завърши втори, а представителят на Stobart (вторият тим на Ford, директен клиент на препаратора M-Sport) Джанлуиджи Гали допълни подиума. Едва за трети път в историята на Световния рали шампионат автомобил на Ford окупира първите три места. През далечната 1979 година Хану Микола поведе триото на Escort, което превзе Нова Зеландия, а миналия сезон Мико Хирвонен, Маркус Грьонхолм и Хенинг Солберг дефилираха на подиума в Норвегия.
След втория кръг в Световния рали шампионат Мико Хирвонен е начело в класирането при производителите с 6 точки аванс спрямо Себастиен Льоб и Яри Мати Латвала.
Джанлуиджи Гали също не скри задоволството си на финала, тъй като още във втория старт с екипа на Stobart намери място на подиума и изравни най-добрия резултат в кариерата си – третото място на рали „Аржентина 2006”. Неговият съотборник Хенинг Солберг спечели всички скоростни етапи днес, но заради грешката, която допусна вчера по време на единайсетата отсечка, остана тринайсети в крайното класиране.
Пилотът на Subaru Петер Солберг завърши четвърти. Норвежецът имаше проблеми с настройките на окачването по време на втория ден от надпреварата, но като цяло неговата Impreza WRC2007 се представи добре по калните скоростни отсечки около Карлщад. Резултатите са достатъчно красноречиви – единственият автомобил в челната петица, различен от Ford Focus RS WRC, е неговият Subaru.Драма в битката за петото място
Изключително драматично се разви битката за петото място между двамата най-млади пилоти в Световния рали шампионат. Преди старта на предпоследната отсечка 21-годишният Матю Уилсън (Ford Focus RS WRC 07) имаше аванс от осем секунди спрямо 18-годишния Андреас Микелсен с Ford Focus RS WRC 06, номиниран от Rampsort. На пет километра след началото на деветнайсетия етап обаче Уилсън спря заради технически проблем. Екипажът на Stobart отстрани временно повредата и продължи, макар и с огромно закъснение, но при прехода към последната отсечка Матю се отказа и паркира своя автомобил встрани от пътя. По този начин норвежецът Андреас Микелсен грабна петото място и спечели първите си точки, валидни за Световния рали шампионат.
Проблемите на Матю Уилсън се оказаха добре дошли за Дани Сордо, Тони Гардемайстер и Юхо Ханинен. Сордо завърши на шеста позиция, като единствено принудителната смяна на двигателя на Citroen C4 WRC преди началото на надпреварата и последвалото петминутно наказание му попречиха да се бори за място на подиума. Гардемайстер, водещият пилот на Suzuki, също имаше сериозни технически проблеми с автомобила си, но се пребори за седмата позиция на финала. Юхо Ханинен с Mitsubishi Lancer Evo 9 от група N зае последното място в зоната на точките, но то бе напълно достатъчно за победата в шампионата на ФИА за серийни автомобили PWRC.
Отличен за Pirelli
И днес организаторите на рали „Швеция” бяха принудени да отменят един от етапите заради необичайно топлото време. Въпреки ужасяващите условия, наводнения макадам и кишата по отсечките зимните гуми на Pirelli се справиха отлично с неочакваното предизвикателство и позволиха на пилотите да завършат безпроблемно надпреварата. „Изненадан съм от факта, че гумите с шипове се представяха толкова добре при тези условия. Искам да благодаря на Pirelli за качествения продукт, който ни предложиха”, заяви Латвала по време на обедния сервиз днес.
Надпреварата в Световния рали шампионат продължава в края на февруари с класическото макадамово състезание рали „Корона Мексико” (28 февруари – 2 март).
Ценител
Браво и на момчето Юхо с Мицубиши който със цивилната версия на Еволюшъна се вре с точка между "големите" и отделно печели в клас PWRC. И дано да стане интересното като Мицубиши хомологира и подготви фабрични новите еволюшъни да си върнат титлите
Кирил
Страхотно, това момче си го заслужава! :)