Яри-Мати Латвала с Ford Focus RS WRC 07 запази преднината си в челото на рали „Швеция”, втори кръг от Световния шампионат. Себастиен Льоб стартира днес по системата „супер рали”, но отново не завърши деня заради повреда в двигателя.
BP-Ford убедително начело
Вторият пилот на BP-Ford Яри-Мати Латвала води убедително в генералното класиране на рали „Швеция” и след втория ден от надпреварата. 22-годишният финландец има аванс от 49,8 секунди спрямо съотборника си Мико Хирвонен, който се движи стабилно втори. Ако Латвала няма проблеми в оставащите до края на състезанието шест етапа, ще спечели първата си победа в Световния рали шампионат.
„Чувствам се прекрасно, спокоен съм”, заяви Латвала след края на деня. „Не съм рискувал излишно, защото само една грешка е достатъчна, за да съм аут от надпреварата. Не трябва да губя единствено концентрация в оставащите до финала шест етапа.”
Отново проблеми за Льоб и Citroen
Льоб катастрофира по време на четвъртия етап вчера, не участва в следобедните преминавания по отсечките и получи двайсет наказателни минути. Въпреки че нямаше шансове за по-предно класиране, екипът на Citroen реши да не изтегля своя пилот, за да работи по настройките на колата днес. „Отново сме на трасето, за да тестваме някои нови идеи и да уточним настройките”, коментира световният шампион преди старта на първата отсечка тази сутрин. „Ако зависеше от мен, вече да съм си у дома. Отборът обаче прецени, че е по-добре да карам”. Програмата на Себ и Citroen обаче приключи отново преждевременно, след като по време на обедния сервиз механиците на отбора установиха, че двигателят на C4 WRC е сериозно повреден след вчерашната катастрофа и няма да изържи до края на състезанието.
Вторият пилот на Citroen Дани Сордо донесе известна утеха за своите ръководители. Испанецът традиционно има проблеми със състезанията на сняг и макадам, но днес спечели два етапа и вече се движи на седма позиция. Ако не бе получил петминутното наказание заради принудителната смяна на двигателя преди старта на рали „Швеция”, Дани би имал шанс дори да атакува подиума.
Малшанс за Хенинг Солберг
Една от причините за възхода на Сордо е грешката, която Хенинг Солберг допусна по време на единайсетия етап. Пет километра преди края на отсечката номинираният от Stobart пилот изхвърча от пътя и не можа да продължи. Солберг стартира деня от трета позиция и въпреки че загуби време заради спукана гума още на първата отсечка тази сутрин, имаше реален шанс да се бори за подиума. Неговият съотборник Джиджи Гали крепи все още амбициите на Stobart за добро представяне в Швеция. Италианецът се движи стабилно трети и е на път да изравни най-доброто си постижение в Световния рали шампионат - третото място на рали „Аржентина 2006”. Четвъртият Петер Солберг не представлява опасност за Гали, тъй като разликата между двамата е повече от минута.
Многото грешки на водещите пилоти, провокирани от тежките атмосферни условия, позволиха на двама от най-младите състезатели в Световния рали шампионат да водят оспорвана битка за разпределение на точките. 21-годишният Матю Уилсън с Ford Focus RS WRC се движи пети, а 18-годишният частен пилот Андреас Микелсен (също с Ford Focus, но версия 2006 година) е шести, само на десет секунди зад Уилсън.
Последното място в зоната на точите е за Тони Гардемайстер със Suzuki SX4 WRC. Финландецът загуби четири минути по време на единайсетия етап, когато се завъртя и излезе извън пътя, но навакса изоставането при следобедните преминавания. Преднината му спрямо деветия Юхо Ханинен обаче е само 3,4 секунди.
Киша и наводнен макадам по отсечките
И днес необичайно топлото време бе най-голямото препятствие пред пилотите. Върху традиционно заледените трасета имаше киша и наводнен макадам, което е съществен проблем с оглед на зимните гуми с шипове, които са единственият избор за рали „Швеция”. Заради тежките условия организаторите дори отмениха дванайсетия етап.
Шест етапа (две преминавания по три отсечки) очакват пилотите в третия и последен ден от надпреварата. Общата им дължина е 97,2 километра. Първата кола стартира в 08:08 часа (09:08 българско време).