Яри-Мати Латвала (Ford) е начело след деветия етап на рали „Швеция”, а Себастиен Льоб (Citroen) изгуби цели две минути заради пилотска грешка. До края на първия ден остава единствено суперспециалният „Карлстад”.
Първият ден на рали „Швеция” се превърна в истински трилър, защото лидерът се сменяше буквално след всеки етап. Мадс Йостберг (Adapta Ford), който миналата година завърши втори, излезе начело след първата отсечка тази сутрин, но още на следващата заводският пилот на Ford Яри-Мати Латвала поведе колоната. Неговият съотборник Петер Солберг също имаше отличен шанс да стане първи или поне до четвъртия етап, когато се завъртя и изгуби приблизително 12 секунди. Мико Хирвонен обаче бе безгрешен във финалната за сутрешните минавания пета отсечка и пое лидерската позиция за първи път като пилот на Citroen.
В битката за първото място следобед се включи и Себастиен Льоб (Citroen), въпреки че французинът получи десет секунди наказание, защото се забави още на първия сервиз тази сутрин. След шестия етап той бе само на 6,9 секунди от Хирвонен, но в седмия излетя от пътя и изгуби близо две минути докато се измъкне от снежните преспи. Междувременно Яри-Мати Латвала направи страхотна атака в следващите две отсечки и благодарение на по-доброто състояние на своите гуми оглави класирането с аванс от 17,2 секунди спрямо бившия си съотборник Мико Хирвонен.
Мадс Йостберг тръгна много добре сутринта, но при следобедните минавания имаше проблеми със спирачките, което бе и причината Солберг да излезе пред него на трета позиция. Разликата между двамата норвежци е само 11,6 секунди, докато петият Евгени Новиков (M-Sport) изостава с още 39,9.
Шестият Хенинг Солберг е на път да запише най-доброто постижение за новия тим на Ford Go Fast, но ще му бъде много трудно да парира атаките на седмия Льоб, който прогресира от единайсето до седмо място след грешката си в седмия етап. Челната десетка допълват още Патрик Сандел (Prodrive MINI) и двамата частни пилоти на Ford Марин Прокоп и Ейвинд Бринилдсен, след като Дани Сордо (Prodrive MINI) имаше проблеми с двигателя следобед и не можа да завърши осмата отсечка. Заводският пилот на VW Себастиен Ожие (Skoda Fabia S2000) е единайсети и е най-предно класиралият се състезател с S2000 автомобил.
До края на първия ден на рали „Швеция” остава единствено суперспециалният „Карстад”, който започва в 20:20 българско време.