Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Швеция: Латвала се реваншира за Монте Карло

12.02.2012 10:53

Пилотът на Ford Яри-Мати Латвала спечели рали „Швеция“, втори кръг от WRC. Мико Хирвонен (Citroen) остана втори, а спукана гума прати Петер Солберг (Ford) зад Мадс Йостберг (Adapta Ford) в битката за третото място.

Латвала и Хирвонен водеха много оспорвана битка за първото място в първия и втория ден на рали „Швеция“, като разликата между двамата преди последните шест отсечки бе 23 секунди в полза на настоящия пилот на Ford. Неговият бивш съотборник бе решен твърдо да не се оказва и направи някои промени по настройките на своя автомобил тази сутрин, за да запази по-добре гумите си за финалните етапи. В резултат обаче машината му стана много нестабилна и още в първия Латвала го изпревари с 7,6 секунди.

От този момент нататък всичко изглеждаше решено, но интригата се върна до известна степен три етапа преди края, когато Латвала удари камък, спука гума и авансът му бе стопен до 8,4 секунди. Все пак заводският пилот на Ford отговори с най-добро време в следващата отсечка и трети резултат във финалната, като по този начин спечели първата си победа за сезона и се реваншира за катастрофата в Монте Карло преди две седмици.

“Мисля, че трябва да отида до болницата, за да си премеря пулса!”, коментира на финала победителят. „Невероятно е колко вълнуващ може да бъде този спорт. Имахме добър аванс в събота вечер, но после всичко се промени само за миг и преднината ни беше осем секунди. Знаех, че Мико ще натиска и решихме, че ще караме на максимума. За щастие в предпоследния етап измъкнахме още 4 секунди и можехме да си вземем глътка въздух. Втората ми победа в Швеция е много специална и сега чувствам огромно облекчение.”

По много интересен начин се разви битката за третото място. Мадс Йостберг изоставаше с 11,1 секунди спрямо Петер Солберг след втория ден, но наложи страхотно темпо тази сутрин и след първите минавания се доближи на 4,9 от своя съперник. И Солберг поддържаше много висока скорост и по всичко изглеждаше, че ще запази мястото си на подиума, но норвежецът удари същия камък, който изненада Латвала, също спука гума и изгуби половин минута, която бе достатъчна на Йостберг да се качи за втора поредна година на подиума в Швеция.

Евгени Новиков (M-Sport) запази петото си място, а шестият Себастиен Льоб компенсира донякъде грешките си от петък и събота, като спечели „пауърстейджа“ и съответните три бонус точки.

Хенинг Солберг (Go Fast Ford) завърши седми, следван от Патрик Сандел, който стана най-челно класиралият се пилот на MINI в Швеция. Неговият съотборник в екипа на Prodrive Дани Сордо отпадна още в петък заради повреда в двигателя.

Частните пилоти на Ford Мартин Прокоп и Ейвинд Бринилдсен допълниха челната десетка, а Себастиен Ожие (Skoda Fabia S2000) запази  единайсетата си позиция и е най-предно класиралият се състезател с S2000 автомобил. В S-WRC категорията обаче победата отиде при дванайсетия Пер Гунар Андерсон, тъй като Ожие не е регистриран за шампионата. Това е и първият успех на Proton Satria Neo S2000 в Световния рали шампионат.

Коментари
comments powered by Disqus