Пилотът на Citroen Дани Сордо спечели суперспециалния етап, с който стартира рали „Швеция“, първи кръг за сезон 2010 във WRC.
Хиляди зрители се събраха на импровизираното 1,9-километрово трасе в Карлщад въпреки минусовите температури. Естествено, всички техни погледи бяха приковани към двамата претенденти за шампионската титла Себастиен Льоб (Citroen) и Мико Хирвонен (Ford), както и към „пенсионирания“ Маркус Грьонхолм (Stobart Ford) и новака Кими Райконен (Citroen Junior), но най-добро време даде Дани Сордо – 1:34.4 минути.
„Направихме наистина добри тестове преди старта на това състезание, представихме се отлично и на рали „Арктик“ преди две седмици и това определено ми помогна да усетя по-добре автомобила“, коментира Дани след финала. „Знам, че мога да съм по-бърз, ако трябва, но засега всичко е наред.“
Пилотът на Citroen Junior Себастиен Ожие завърши втори, но на цели 2 секунди зад Сордо, а основните претенденти за победата – Мико Хирвонен, Себастиен Льоб и Маркус Грьонхолм не поеха никакъв риск на старта и останаха съответно на трета, четвърта и пета позиция.
Победителят в суперспециалния етап от 2008 г. Петер Солберг (Citroen C4 WRC) заложи на обратната стратегия и стартира много агресивно, но се удари в един от снежните банкети, завъртя се и финишира без предна броня. „В един момент автомобилът поднесе много лошо, но грешката беше моя – натисках прекалено здраво. Но това е част от играта“, коментира философски Солберг.
При официалния си дебют в Световния рали шампионат Кими Райконен даде осми резултат. „Всичко е наред. Бяхме малко по-предпазливи, но мина леко. Единственото, което можеш да направиш в тези етапи, е да изгубиш време, а не да спечелиш.“
Първият същински етап на рали „Швеция“ започва в 08:18 (09:19 българско време). Денят включва общо шест класически етапа (две преминавания по три отсечки) и отново суперспециалния „Карлщад“ вечерта, като общият километраж е 124,44 км.