Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) спечели рали „Сливен“, единайсети кръг от IRC сериите. На 11,2 секунди зад него завърши Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000), а Крум Дончев (Peugeot) направи победата на българските екипажи тройна.
Четвъртият Тодор Славов (Renault Clio R3) взе първото място при автомобилите с един двигателен мост. Един от основните претенденти за титлата в IRC 2WD Хари Хънт (Citroen DS3 R3T) катастрофира тежко на „Кантона“, като навигаторът му Роби Дюрант ще бъде опериран в Пловдив заради счупен прешлен.
Изцяло български подиум
Илиев оглави класирането след петия етап и нито за миг не изгуби първата позиция, въпреки че в събота вечер разликата между него и Гьошев бе 11,7 секунди. След първата отсечка в неделя пилотът на Престиж Рали Тим все пак се доближи на 10,1 от Илиев, но на „Кантона" всичко приключи, тъй като настоящият шампион бе по-бърз с 4,5. Финалната „Ичера“ просто маркира края на десетия кръг в IRC сериите и шестата победа на Илиев в Сливен. Тя му помогна същевременно да се утвърди в челото на националния шампионат, където Гьошев е основният му претендент.
„Нямам думи да опиша радостта си от тази победа“, коментира Илиев на пресконференцията след финала. „За мен това беше едно наистина много трудно рали, тъй като трябваше да се движим постоянно с много високо темпо, без да допускаме каквито и да е било грешки. А това съвсем не беше лесно, особено с тази фракция на „Стара река“. Искам да благодаря на целия отбор, на ръководството, на механиците за това, че всеки от тях се раздаде до край.“
След като в събота спука гума и отпадна от битката за победата, Крум Дончев се добра до последното място на подиума. Реално обаче трети завърши Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo IX), но той не участваше в класирането на IRC заради нерегламентирано според правилника на шампионата гориво. Резултатите на Исаев обаче се зачитат за родното първенство и той можеше сериозно да притесни Илиев и Гьошев за първото място в него, ако не беше завъртането му на „Българка“ в събота и ако не трябваше да кара като последен автомобил в колоната.
Славов заслужено спечели Colin McRae Flat Out Trophy
Тодор Славов също направи феноменално каране, благодарение на което се пребори за четвъртата позиция в крайното класиране и първата при автомобилите с един двигателен мост. Варненецът дори изпревари победителя от рали „Ялта“ Ягиз Авджи (Ford Fiesta RRC), който получи 20 наказателни секунди заради това, че в събота закъсня с две минути на една от контролите. Впечатляващият резултат на Славов му отреди и специалната награда Colin McRae Flat Out Trophy, която се дава на най-зрелищния пилот.
При серийните автомобили пък първото място отиде при деветия Робер Консани (Renault Megane RS), след като Георги Василев (Mitsubishi Lancer Evo VIII) се завъртя и спука гума на „Кантона“. Именно тази отсечка, която реално е „Стара река“ в обратната посока, бе арена на поредния тежък инцидент. Хари Хънт (Citroen DS3 R3T) се удари странично в дърво, при което пострада сериозно неговият навигатор Роби Дюрант. Той е със счупен прешлен и ще бъде опериран днес в Пловдив.
До края на сезона в IRC сериите остават два старта – рали „Сан Ремо“ и рали „Кипър“.
Анонимен
Браво на Димитър!!!